P: Yks ryttyputkinen Colnago lisää.

Tänne projektit
Tuomo

P: Yks ryttyputkinen Colnago lisää.

Viesti Kirjoittaja Tuomo »

Sattui osumaan silmiin Torissa ja koska runko oli ehjä ja mun kokoa, niin ostopäätös oli helppo tehdä. Kyseessä siis Colnago Regal, eli viimeinen malli missä käytettiin noita Arabesque-muhveja. Putket ovat kuudella rytyllä ja seuraavan vuoden malli olikin normimuhveilla ja totteli mallinimeä Esamexico. Tai näin ainakin internet kertoo.

Tällaisenaan aika sekasikiö: BLB:n viiksitanko, Campan kammet ja jarrut, Shimano Sora kahvat ja Ultegra takavaihtaja. Ysipakka, mutta vaihtaja taitaa olla kymppiä ja kahvoista ei tietoa. Aivan sama, koska ne lähtee irti ja tilalle aikakausikorrektia osaa. Tarrat on kans jälkikäteen uusittu rumilla ja en oo ihan varma, että onko uudelleenmaalattu. Pientä kulumaa maalipinnassa siellä täällä, joten pitää miettiä josko uudelleenmaalais samalla. Tuskin tulee tänä kesänä valmiiksi. :)

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Rydis
Kotipaikka: Helsinki

Re: P: Yks ryttyputkinen Colnago lisää.

Viesti Kirjoittaja Rydis »

Wautsi ,mulla oli aikanaan lähellä etten ois ostanut samanlaista .hanke kaatui valkoiseen väriin ja sosiaaliseen paineeseen siis olisin kuullut asiasta pitkään jos ostan pyörän rautakaupasta (runko oli kyllä kohtuu hintainen löytyykö sulla olevista hinnastoista?)

No toi sun punainen ois ehkä kelvannut (taitaa olla sama kuin mun oven väliin jääneessä).
Veikee stonga 26mm paksu?

Missähän vaiheessa toi on torilla ollut ilmeisesti olet iskenyt heti ;)
grr
Kotipaikka: VW

Viesti Kirjoittaja grr »

Katoin kans stemmiä ettei vaan olis kiristetty 26,0 stemmi 25,4 tankoon?
Tuomo

Joo löytyi hinta rungolle:
Regal Arabesque-muhvit - 3.295,-
Master ois ollu hieman kalliimpi.

Toi ilmesty Toriin maanantaina aamulla ja kattelin aluksi, että onpas ihme kasaus. Sit kiinnitin huomioni muhveihin ja laitoin samantien viestiä. Eilen kävin aamulla hakemassa. En yhtään ihmettelisi vaikka tanko ja stonga olisi eri kokoa, mutta ihan sama, koska kumpikaan ei pyörään jää.

Kun kattoo noita vanhoja katalogikuvia ja netistä kuvia Regaleista, niin toi peruspunainen on jotenkin todella tylsä. Uudelleenmaalaus siis kovassa harkinnassa. Mut sit jos panostaa runkoon noin paljon, niin mitä osaa tuohon kehtaisi laittaa? Toki yksi vaihtoehto olisi se Torista löytyvä Campan 50v-sarja, mutta ei mulla siihen riitä paukut. :(

Kuva

Kuva
LeCre
Kotipaikka: Turku

Viesti Kirjoittaja LeCre »

Tuli vaan mieleen, että oiskohan mahdollista että noita olisi tuotu Suomeen maalaamattomina ja sitten maalattu täällä. Ainakin ne Renlundin aikanaan myymät punaiset Nuovo Mexicot on Suomessa maalattuja ja vääränlaisilla tarroilla varustettuja... Tosin mun oma Regal on kyllä ihan näyttävällä orkkismaalauksella ja oikeanlaisilla tarroilla.
Tuomo

Onhan se mahdollista. Selittäisi miksi maali on suht hyvälaatuinen, mutta hieman viimeistelemätön noiden kromauksien kohdalta.
Tuomo

Tämäkin etenee pikkuhiljaa. Osat purettu lukuunottamatta ohjainlaakerin alakoolia, joka ei mun työkaluilla lähtenyt. Pikaisen tarkastuksen perusteella ei löytynyt mitään murtumia tai muuta huolestuttavaa.

Oli kyllä kunnon sekasikiö osiltaan. Ohjainlaakerikin puoliksi Campaa ja Stronglightia, jarrun pikasäätö korvattu jollain härpäkkeellä, etuvaihtajan vaijerikiristys oli korvattu viistoputken vaihtajan kiristysmutterilla ja niin edelleen.

Kuva
Rydis
Kotipaikka: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Rydis »

Tiedän että osaat mitata mutta näyttää 54ct raamilta ja sulla yleensä 56? vai kuvakulma?
Tuomo

Tarkka katse Rydis. :) Tosiaan kyseessä on 54 raami. Ja taitaapi 54 sopia mulle paremmin mitä oon tässä vuosien saatossa pyörien geometriasta oppinut.
Vastaa Viestiin