Täällä yleistä turinaa fillareihin liittyvistä asioista.
-
Heebah
- Viestit: 63
- Liittynyt: 14 Marras 2015, 18:57
- Kotipaikka: helsinki
Viesti
Kirjoittaja Heebah » 28 Tammi 2016, 10:50
Tuli heräteostoksena moinen.
Ei oo vielä kotiutunut maakunnasta, joten nää kuvat on ainoot, mitä mulla on.
Mitä raati veikkaa, mikä merkki/malli kuvassa komeilee?
-tOmi-

-
Tuomo
- Viestit: 586
- Liittynyt: 22 Syys 2015, 23:12
Viesti
Kirjoittaja Tuomo » 28 Tammi 2016, 13:25
Taannoin myymässäni Crescentin VM cyckelnissä oli ainakin samanlainen stemmi. Toi runko ei kyl taida VM Cyckeln olla, mutta ehkä antaa vähän osviittaa, että mistä tulis. Toi takahaarukan ja satulaputken liitos vois antaa vinkkejä.
Parempia kuvia odotellessa.

-
Heebah
- Viestit: 63
- Liittynyt: 14 Marras 2015, 18:57
- Kotipaikka: helsinki
Viesti
Kirjoittaja Heebah » 28 Tammi 2016, 14:37
Kammet näyttää aikalailla samoilta:
Mutta kromihaarukka ja Pearl-penkki... Toki vaihdettavia elementtejä kummatkin.
-
Heebah
- Viestit: 63
- Liittynyt: 14 Marras 2015, 18:57
- Kotipaikka: helsinki
Viesti
Kirjoittaja Heebah » 16 Helmi 2016, 21:18
https://flic.kr/s/aHskuCFcfY
No nyt se kotiutu.
Aika rapsakka kunto.
Maalattu sinisellä ja hopealla anno domini.
Ruostetta riittää, mutta henki on hyvä.
Mafac Dural Force-jarrut sinisillä kahvojen hupuilla
Simplexin vaihtajat
Campagnolo takanapa
Atom etunapa
L.F Pearl 600 satula
M.Schotte Kint stongaa Titan stemmillä
Ranskalaista poljinta ja kampea
Osaako joku kertoa vaihtajien ikäluokkaa?
Kaikki arvelut laitteen alkuperästä on tervetulleita!
-tOmi-
-
ietolin
- Viestit: 52
- Liittynyt: 23 Syys 2015, 12:24
- Kotipaikka: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja ietolin » 17 Helmi 2016, 11:29
Komppaan Rydistä vaihdeosista. Vaihtajat varmaan Simplex Prestige, myös vivut. 1962-65?
Muuten aika paha rasti.
-
Heebah
- Viestit: 63
- Liittynyt: 14 Marras 2015, 18:57
- Kotipaikka: helsinki
Viesti
Kirjoittaja Heebah » 18 Helmi 2016, 14:45
FB:n puolella tuli tunnistus:
pre 1954 BlåBlixten!
"Åke Stenqvist The brake cable on righthand side of the top tube and gear cable guide on the downtube as you have is, i believe, 1954 or earlier. Frame number should be around 2060000 or less.
My bike have blue fork (some are chrome), Titan stem, MAES handlebar, Altenburger brakes, FB-hubs, Altenburger rims, Simplex JUY 51 rear and hand manovered Simplex in front. AFA clips and red ALE "leather bindings"."
-
Tuomo
- Viestit: 586
- Liittynyt: 22 Syys 2015, 23:12
Viesti
Kirjoittaja Tuomo » 24 Helmi 2016, 09:16
-
syvakma1
- Site Admin
- Viestit: 149
- Liittynyt: 22 Syys 2015, 13:22
- Kotipaikka: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja syvakma1 » 24 Helmi 2016, 15:31
Aito Bianchin haarukka josta olen kiinnostunut.
-
ietolin
- Viestit: 52
- Liittynyt: 23 Syys 2015, 12:24
- Kotipaikka: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja ietolin » 24 Helmi 2016, 16:28
Pienen gookeli kuvasurffailun jälkeen arvailen.
Olisiko muhvit Oscar Egg Lugs? Keskiökin taitaa olla britti -> joku saarivaltion tuote. Keula ei varmaan tähän kokonaisuuteen ns. kuulu.
Mutta kuten normaalisti olen varmaan hakoteillä. Kivoja purtavia nämä kuitenkin duunin lomassa.....
-
Tuomo
- Viestit: 586
- Liittynyt: 22 Syys 2015, 23:12
Viesti
Kirjoittaja Tuomo » 24 Helmi 2016, 22:48
En tiedä ovatko varmasti Oscar Eggin muhvit, mutta oli kiva lukea herrasta vähän
tarinaa.
Keskiö on juu britti. Pitää tutkia lisää.
Pidetään Marko toive haarukan suhteen mielessä.
-
ietolin
- Viestit: 52
- Liittynyt: 23 Syys 2015, 12:24
- Kotipaikka: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja ietolin » 25 Helmi 2016, 11:24
Satulaputki 27,2mm?
Tässä ei varmaan ole jarrusiltaa? Jos on niin suora vai kaareva?
Muita numeroita kuin ohjainputken 10 ja droppien 134? Droppien luku voisi merkitä ko. vuoden 134 runkoa "linjalta".
Arvaus Oscar Eggistä perustui oikeastaan tähän Flying Scot kuvaan
http://www.flying-scot.com/frame_dtl_pa ... nat_1.html
Ulkomaan foorumien mukaan näiden muhvien valmistus olisi loppunut 60-luvulla, tosin keskustelua käytiin että esim. Nervex tai joku muu valmistaja olisi näitä vielä senkin jälkeen valmistanut.
Ranskalaiset valmistajista Motobecane ja Peugeot olisivat ehkä näitä tuotannossa käyttäneet, mutta tuskin olisi BSA standardeja keskiössä?
Enemmän kysymyksiä kuin vastauksia......
-
sepra
- Viestit: 8
- Liittynyt: 28 Syys 2015, 15:47
- Kotipaikka: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja sepra » 25 Helmi 2016, 17:27
Tuossa on ranskalaiset Prugnatin muhvit.
Takahaarukan yläpäät on vähän pösön tyyliä.
Varmaan muutkin ovat käyttäneet tuollaista juotettua laattaa.
Mikäli tuo on alunperin ratarungoksi tehty, ovat ne pienempiä sarjoja ja ehkä pienemmiltä
valmistajilta mikä voi tehdä tunnistamisen vaikeaksi.
-
Tuomo
- Viestit: 586
- Liittynyt: 22 Syys 2015, 23:12
Viesti
Kirjoittaja Tuomo » 25 Helmi 2016, 21:27
Hyviä vihjeitä tulee ja näyttävät kyllä noilta Oscar Egg/Prugnat muhveilta. "Jarrusilta" on lievästi kaareva:
Keskiön alla oli muistaakseni lisää merkintöjä. Tarkistan jahka olen taas samassa kaupungissa rungon kanssa.
-
Jarlaita
- Viestit: 3
- Liittynyt: 13 Kesä 2016, 09:46
- Kotipaikka: Tampere
Viesti
Kirjoittaja Jarlaita » 13 Kesä 2016, 10:10
Tällainen Bianchi tuli käsiini ja nyt tarvisin vähän apua siihen mikä malli kyseessä ja onko miltä vuosikymmeneltä? Kunto on vähän mikä on, mutta kaikki toimii ja ajamaan sillä pystyy. Jarrut, vaihteet, rattaat ym. Campagnolon osia ja alkuperäisiä ilmeisesti. Satula ja tolppa on vaihdettu jossain vaiheessa. Etuhaarukassa teksti Foderi Forcella. Tanko ja stemmi 3TTT, tangossa teksti Competizione.

-
syvakma1
- Site Admin
- Viestit: 149
- Liittynyt: 22 Syys 2015, 13:22
- Kotipaikka: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja syvakma1 » 13 Kesä 2016, 10:40
Voisi olla esim Nuovo Alloro vuodelta 1987.
-
Jarlaita
- Viestit: 3
- Liittynyt: 13 Kesä 2016, 09:46
- Kotipaikka: Tampere
Viesti
Kirjoittaja Jarlaita » 14 Kesä 2016, 08:43
Kiitos, löytyyköhän noihin vanhoihin Biancheihin jostain sivustolta niiden alkuperäisiä speksejä/osaluetteloa? Mielenkiinnosta katsoa mitä alkuperäistä tuossa on ja mitä mahdollisesti vaihdettu jossain vaiheessa.
-
syvakma1
- Site Admin
- Viestit: 149
- Liittynyt: 22 Syys 2015, 13:22
- Kotipaikka: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja syvakma1 » 15 Kesä 2016, 07:52
-
Sörsselssön
- Viestit: 1
- Liittynyt: 13 Kesä 2017, 14:43
- Kotipaikka: Tampere
Viesti
Kirjoittaja Sörsselssön » 13 Kesä 2017, 15:11
Moi!
Tuli ostettua viime viikolla Tori.fi:stä tämmöinen pyörä. Yrittänyt etsiä netistä tietoa ko. mallista huonolla tuloksella, joten kysytään täältä apua. Lähinnä kiinnostaisi tietää pyörän alkuperäinen ulkonäkö ja osat.
Valmistajan
kotisivuilta en löytänyt mitään. Ehkä en vain osaa...
Runkonumeroa vertailin
wikipediasta löytyvällä tanskalaispyörien merkintäkaaviolla ja runko on siis ilmeisesti valmistettu 1981.
Tässä vielä muutama kuva pyörästä.
Kaikki apu on tervetullutta!
-
Tuomo
- Viestit: 586
- Liittynyt: 22 Syys 2015, 23:12
Viesti
Kirjoittaja Tuomo » 14 Kesä 2017, 15:45
Olisi tällainen Bianchi Specialissima tallissa. Jos haluisin tarkan vuosiluvun määrittää, niin onko joitain tiettyjä yksityiskohtia tms. mitä katsoa? Tai joku nettisivukin kelpais.

-
syvakma1
- Site Admin
- Viestit: 149
- Liittynyt: 22 Syys 2015, 13:22
- Kotipaikka: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja syvakma1 » 14 Kesä 2017, 19:18
X4 iän määritteleminen on vaikeaa. Etupää on kaikissa sama. Alkupään rungoissa takajarruvaijeri kulkee ulkona ja myöhemmissä sisällä. Takana jarrusillat voi sisältää ilman logiikkaa tekstin Bianchi tai X4. Jos rungossa on sarjanumero, sekään ei kerro mitään... jos löydät tarkempaa infoa niin laita tulemaan.