Gorilla Monsoon

Tänne projektit
Tuomo

Gorilla Monsoon

Viesti Kirjoittaja Tuomo »

Tällasta oppirahakaivoa oon väsäilly sen verran mitä on tässä kaiken muun ohella jaksanut. Eli All-City Gorilla Monsoon mikälie monsterikrossari. Alunperin siinä oli 1x11 vaihteet ja dropperitolppa. Kiva ajaa, mutta tylsä.

Kuva

Koitan nyt tehdä siihen kaikkea tyhmää, kuten mahduttaa maantiekampia ja lokareita sekä laittaa liian isoa takapakkaa. :D

Kammet mahtuu justjust, kuten myös etuvaihtaja. Aivan varmasti joudun vielä säätämään jahka pääsen lokareihin. Ai niin lokaritkin (63mm) mahtuvat ehkä juuri ja juuri noiden kumien kanssa. Tai siis näin olen kerran nähnyt netissä tehtävän ja sekin oli 26" kumeilla. Jos en saa pyörimään nätisti, niin pitää sit miettiä että mistä levennetään tai kavennetaan.

Kuva
Kuva

Takavaihtaja mahtuu liikkumaan ton Roadlinkin avulla. Pitäisi toimia ok, ainakin nettipuheiden mukaan.

Kuva

Kahvat mahtuvat kans juuri ja juuri vaihtamaan etukorin kanssa. Tosin jos tohon laittaa ison kuorman, niin sit ollaan vähän pulassa. Mietinkin, että pitäisikö suosiolla vaihtaa leveempään tankoon? Nyt tuossa on 42cm.

Kuva

Tältä se näyttää nyt. Vielä on asentamatta mm. ketjut, vaihteiden ja jarrujen viennit sekä valot. Edessä dynamonapa. Pitäis kans päättää, että haluanko tuosta helposti irti lokareita tai koria, mikä vaikuttaa valojen asemointiin. Kiinnikepaikkoja pitäisi löytyä ihan tarpeeksi, mutta olisi se etuvalo aika kiva laittaa tuon korin alle.

Kuva

Joku kuitenkin kysyy, että miksi? No en tiedä itsekään. Jotenkin oon saanut päähäni tuollaisen idean ja piti kokeilla onnistuuko.
Tuomo

Re: Gorilla Monsoon

Viesti Kirjoittaja Tuomo »

Ai niin en saa kahvoja pysymään paikallaan, vaikka kuinka tiukalle kiristän. Oisko vaan huono yhteensopivuus ton tangon kanssa ja voisiko sen ratkaista laittamalla esim. tölkkishimmin tai kumiliuskan kahvojen clampin ja tangon väliin?
Hepa
Kotipaikka: Tampere

Re: Gorilla Monsoon

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Joskus vastaavan ongelman ratkaisin viilaamalla kiristysmutterialyhemmäksi. Jos se pohjaa, ei clamppi kiristy kunnolla.
Vastaa Viestiin