Kahvat ja takavaihtaja eri valmistajilta.

Tekniikkaan liittyviä kysymyksiä puidaan täällä.
Avatar
Tuomo
Viestit: 660
Liittynyt: 22 Syys 2015, 23:12

Kahvat ja takavaihtaja eri valmistajilta.

Viesti Kirjoittaja Tuomo » 10 Helmi 2020, 13:12

Näin 11-nopeuksisella aikakaudella on jo tiedossa, että voin hyvin käyttää vaikka Campan vaihtajia ja Shimanon ja Sramin pakkaa. Mutta keskustelevatko vaihtajakomponentit yhtä hyvin keskenään? Eli ajatuksena olisi korvata Sramin kahvat Campalla jättäen muut osat ennalleen, jolloin siis Campan kahvat ohjaisivat Sramin vaihtajia. Kyseessä vielä pitkähäkkinen takavaihtaja ja 11spd osat kyseessä.

Rydis
Viestit: 481
Liittynyt: 22 Syys 2015, 17:41
Kotipaikka: Helsinki

Re: Kahvat ja takavaihtaja eri valmistajilta.

Viesti Kirjoittaja Rydis » 10 Helmi 2020, 13:48

Ei mitään hajua mut onko foorumisofta seonnut kun olet onnistunut tekemään 2 treadia samalla kellonajalla?

Avatar
Tuomo
Viestit: 660
Liittynyt: 22 Syys 2015, 23:12

Re: Kahvat ja takavaihtaja eri valmistajilta.

Viesti Kirjoittaja Tuomo » 10 Helmi 2020, 14:32

En yhtään ihmettelis vaikka sekois. Tää on niin vanha, että on ajan kysymys milloin taas iskee joku propagandabotti sotkemaan kaiken. :D

Mut omaan kysymykseeni vastaus taitaa olla, että ei toimi. Cable pull on sen verran eri noilla kahdella valmistajalla. Tai menisi ainakin aivan liian vaikeaksi.

http://blog.artscyclery.com/science-beh ... atibility/

Rydis
Viestit: 481
Liittynyt: 22 Syys 2015, 17:41
Kotipaikka: Helsinki

Re: Kahvat ja takavaihtaja eri valmistajilta.

Viesti Kirjoittaja Rydis » 10 Helmi 2020, 15:46

Oho ! toi onkin valaiseva kirjoitus oppii ajattelemaan asioita uusiksi :)

Tosin pikaluvulla:

Ensin häh voiko näinkin olla: ???? :roll:
"For example, a Campagnolo 10-speed shifter pulls 2.5mm of cable five times, 3mm twice and 3.5mm twice."

Ja sit just kun luulee ymmärtävänsä kaiken: !!!! :idea:
"It is important to keep in mind that while you find a lot of information that claims compatibility between different brands and groups, experiences will always vary. Things might seem to work well for a while, but later on, chain’s stretch, teeth get worn down, and all of a sudden shifting becomes shady."

Tää on hyvä kaava tosin mittauksissa pitäis päästä satasiin :idea:
"Cable pull * Derailleur shift ratio = Cog pitch"

Vielä kun löytys sama info napavaihteista ja wanhoista pykälistä :(

Vastaa Viestiin