P:rofessional

Tänne projektit
Vastaa Viestiin
baader
Viestit: 49
Liittynyt: 18 Loka 2015, 09:10

P:rofessional

Viesti Kirjoittaja baader » 14 Loka 2019, 08:57

Messengeriin tuli viesti: Moi, korjaat kuulemma vanhoja pyöriä, olis yks Tunturi, kiinnostaako?

No joo, kiinnostihan se. Noudon kanssa kesti aika kauan mutta nyt sain kotiutettua.
Vaikuttaa suhteellisen vähän ajetulta, mutta seissyt ulkona varmaan 20 vuotta.
Ishiwata putkea ja 600/altus osasarja.

Kuva

Kuva

Tuubivanteet eivät kuulu omiin suosikkeihin, joten avovanteita ja sopivaa n.42cm tankoa voi tarjota.
Satulaksi ajattelin Turboa ihan mukavuussyistä. Sen väri sitten varmaan määrää muunkin värikoodauksen.
Viimeksi muokannut baader, 17 Loka 2019, 20:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

onre
Viestit: 56
Liittynyt: 21 Kesä 2018, 16:19
Kotipaikka: Toijala

Re: P:rofessional

Viesti Kirjoittaja onre » 14 Loka 2019, 10:24

Mulla ois jonkunkuntoinen Sakae Custom Road Champion, samanlainen kuin noissa on ollut uutena. Voin mitata jahka käyn hallilla.

baader
Viestit: 49
Liittynyt: 18 Loka 2015, 09:10

Re: P:rofessional

Viesti Kirjoittaja baader » 14 Loka 2019, 14:50

Kuulostaa hyvältä. Vanneasiakin tavallaan ratkesi kun löysin halvat tuubit, kokeillaan niillä nyt sitten kuitenkin.

Avatar
Tuomo
Viestit: 641
Liittynyt: 22 Syys 2015, 23:12

Re: P:rofessional

Viesti Kirjoittaja Tuomo » 15 Loka 2019, 11:36

Mainio ohjaamo. :) Tuubitkin ihan hyvät ainakin kesäkeleillä. Onko osat missä kunnossa?

baader
Viestit: 49
Liittynyt: 18 Loka 2015, 09:10

Re: P:rofessional

Viesti Kirjoittaja baader » 15 Loka 2019, 14:38

Ihan hyviltä näyttää oikeastaan kaikki, eikä ole klappia laakereissa.
Pinnat on ruosteessa mutta eiköhän ne silti kestä.

Koko oli mittaamalla erikoinen 53x56, eli pitäisi olla omalle persjalkaiselle keholle aikalailla täydellinen.
Edellinen samanlainen oli 53x53 ja Columbuksen zetaa.

Rydis
Viestit: 457
Liittynyt: 22 Syys 2015, 17:41
Kotipaikka: Helsinki

Re: P:rofessional

Viesti Kirjoittaja Rydis » 16 Loka 2019, 10:48

Mulla oli joku aika sitten tunteella ulkoiletutettu proffa, jarrujen ja vaihteiston kromatut osat oli pahasti ruostuneet muuten OK

Onkohan satulaputken kulma 73-74 astetta? Mikäli sen muuntaa pienissä rungoissa tyypilliseen 75 asteeseen niin putken (top tube) "efektiivinen" mitta lyhenee.

Hieno proju :)

baader
Viestit: 49
Liittynyt: 18 Loka 2015, 09:10

Re: P:rofessional

Viesti Kirjoittaja baader » 23 Loka 2019, 08:32

Se oli lyhyt projekti. Jotain päin se on ajettu jossain vaiheessa.

Kuva
Kuva

Eli ostetaan joku 54-56 runko.

Rydis
Viestit: 457
Liittynyt: 22 Syys 2015, 17:41
Kotipaikka: Helsinki

Re: P:rofessional

Viesti Kirjoittaja Rydis » 23 Loka 2019, 22:07

Tietysti kakka juttu mikäli arviosi on oikea :(

Mutta.. joku ei natsaa raami ei (tietääkseni) mällätessä väänny yläputkesta vaan haarukasta ja viistoputkesta ?

Onkohan toi keltanen messinkiä jos on koitas rapsutella maalia pois pullistuman kohdalta, eli kuvan arvio on epäonnistunut juotos ?

Lisäksi saumassa jotain tummaa ruostetta? joka viittaisi että muhvin sisälle on jäänyt ilmaa ?

Jos toi mun "analyysi" ei toimi niin onhan sulla sentään hieno perinneosa satsi ;)

baader
Viestit: 49
Liittynyt: 18 Loka 2015, 09:10

Re: P:rofessional

Viesti Kirjoittaja baader » 09 Marras 2019, 16:00

Paulukselta löytyi sopivan kokoinen Favorit, niin projekti nytkähti uudelleen käyntiin. Tarkoituksena siis siirtää osat tunturista ja ajella auringonlaskuun.

Tämä oli jonkun legendaarisen tamperelaisen kuskin pyörä, ei ole tarroja mutta taitaa olla 531:stä. Ainakin se on kevyt.

Kuva
Viimeksi muokannut baader, 11 Marras 2019, 09:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Tuomo
Viestit: 641
Liittynyt: 22 Syys 2015, 23:12

Re: P:rofessional

Viesti Kirjoittaja Tuomo » 10 Marras 2019, 09:31

Hyvä hyvä. Itsekin ollut samassa tilanteessa, että projekti on pitänyt miettiä uusiksi rikkinäisen rungon takia. Onneksi alan harrastajia löytyy. :)

Vastaa Viestiin