Jopon rungon muutokset 60-70-luvuilla?
-
- Viestit:2
- Liittynyt:14 Syys 2019, 12:09
- Kotipaikka:Turku
Heipä. Onko kellään tiedossa tekikö helkama ratkaisevia muutoksia jopon runkoon ensimmäisen ja toisen mallin välillä? Omasta 60-luvun kulkineesta meni runko poikki. Pohdin että jos ostan tilalle 70-luvulla tehdyn rungon, mahtaako vanhemman jopon palikat mennä edes suurimmalti osin paikalleen. Onko kellään kokemusta moisesta?
-
- Viestit:508
- Liittynyt:22 Syys 2015, 17:41
- Kotipaikka:Helsinki
Re: Jopon rungon muutokset 60-70-luvuilla?
Ei tietoa mutta tuolla varmaan on:
https://fi-fi.facebook.com/groups/1125146380836850/
https://fi-fi.facebook.com/groups/1125146380836850/
-
- Viestit:2
- Liittynyt:14 Syys 2019, 12:09
- Kotipaikka:Turku
-
- Viestit:508
- Liittynyt:22 Syys 2015, 17:41
- Kotipaikka:Helsinki
Re: Jopon rungon muutokset 60-70-luvuilla?
Jos vielä arvais niin uskoisin että runko on pysynyt samana koko tuotannon ajan, perusteena muotin kalleus jonka takia nyky-jopo on putkista tehty.
Vielä yv.net linkki
http://www.yksivaihde.net/site/foorumi/ ... hp?id=2992
Vielä yv.net linkki
http://www.yksivaihde.net/site/foorumi/ ... hp?id=2992
-
- Viestit:13
- Liittynyt:30 Elo 2016, 08:38
- Kotipaikka:Espoo
Re: Jopon rungon muutokset 60-70-luvuilla?
60-luvulla tehtiin kahta eri runkoa, joiden välillä kaikki on vaihtokelpoista. Nämä rungot tunnistaa vaakasuuntaan taivutetusta tavaratelineen päätyputkesta. 70-luvun rungossa tavaratelineen vaakaputket on väännetty takaa takanapaa kohti. 60- ja 70-lukulaisten välillä on eroja lokasuojien ja ketjusuojan kiinnityksissä. Muuten kaikki osat ovat keskenään vaihtokelpoisia.