Jopon rungon muutokset 60-70-luvuilla?

Täällä yleistä turinaa fillareihin liittyvistä asioista.
Ekoisti
Viestit: 2
Liittynyt: 14 Syys 2019, 12:09
Kotipaikka: Turku

Jopon rungon muutokset 60-70-luvuilla?

Viesti Kirjoittaja Ekoisti » 14 Syys 2019, 12:14

Heipä. Onko kellään tiedossa tekikö helkama ratkaisevia muutoksia jopon runkoon ensimmäisen ja toisen mallin välillä? Omasta 60-luvun kulkineesta meni runko poikki. Pohdin että jos ostan tilalle 70-luvulla tehdyn rungon, mahtaako vanhemman jopon palikat mennä edes suurimmalti osin paikalleen. Onko kellään kokemusta moisesta?

Rydis
Viestit: 457
Liittynyt: 22 Syys 2015, 17:41
Kotipaikka: Helsinki

Re: Jopon rungon muutokset 60-70-luvuilla?

Viesti Kirjoittaja Rydis » 14 Syys 2019, 12:44

Ei tietoa mutta tuolla varmaan on:
https://fi-fi.facebook.com/groups/1125146380836850/

Ekoisti
Viestit: 2
Liittynyt: 14 Syys 2019, 12:09
Kotipaikka: Turku

Re: Jopon rungon muutokset 60-70-luvuilla?

Viesti Kirjoittaja Ekoisti » 14 Syys 2019, 12:47

Kiitos!

Rydis
Viestit: 457
Liittynyt: 22 Syys 2015, 17:41
Kotipaikka: Helsinki

Re: Jopon rungon muutokset 60-70-luvuilla?

Viesti Kirjoittaja Rydis » 14 Syys 2019, 19:31

Jos vielä arvais niin uskoisin että runko on pysynyt samana koko tuotannon ajan, perusteena muotin kalleus jonka takia nyky-jopo on putkista tehty.

Vielä yv.net linkki
http://www.yksivaihde.net/site/foorumi/ ... hp?id=2992

VesaK
Viestit: 13
Liittynyt: 30 Elo 2016, 08:38
Kotipaikka: Espoo

Re: Jopon rungon muutokset 60-70-luvuilla?

Viesti Kirjoittaja VesaK » 23 Syys 2019, 22:37

60-luvulla tehtiin kahta eri runkoa, joiden välillä kaikki on vaihtokelpoista. Nämä rungot tunnistaa vaakasuuntaan taivutetusta tavaratelineen päätyputkesta. 70-luvun rungossa tavaratelineen vaakaputket on väännetty takaa takanapaa kohti. 60- ja 70-lukulaisten välillä on eroja lokasuojien ja ketjusuojan kiinnityksissä. Muuten kaikki osat ovat keskenään vaihtokelpoisia.

Vastaa Viestiin