P: Tommasini

Tänne projektit
Rydis
Viestit: 497
Liittynyt: 22 Syys 2015, 17:41
Kotipaikka: Helsinki

Re: P: Tommasini

Viesti Kirjoittaja Rydis » 18 Heinä 2020, 09:58

Tuo symmetriaongelma ratkeais helposti ottamalla vasemmalta puolelta puola pois ja sijoittamalla venttiili siihen :roll:

Avatar
Tuomo
Viestit: 719
Liittynyt: 22 Syys 2015, 23:12

Re: P: Tommasini

Viesti Kirjoittaja Tuomo » 18 Heinä 2020, 13:33

Tirsk.

En ole puolia sillä silmällä katellut. Ovat kyl jotkut epäsymmetriset ja käsittääkseni ihan tehdaskiekot.

Rydis
Viestit: 497
Liittynyt: 22 Syys 2015, 17:41
Kotipaikka: Helsinki

Re: P: Tommasini

Viesti Kirjoittaja Rydis » 18 Heinä 2020, 14:42

Kunhan lässytetään, grr ajanee takaa perinteisessä puolauskuviossa olevaa isompaa väliä jossa pumpulla on enemmän tilaa.

Rakentaminen tuntuu olevan yhtä tuskaa mut kyl tästä vielä pyöra tulee :)

Avatar
syvakma1
Site Admin
Viestit: 151
Liittynyt: 22 Syys 2015, 13:22
Kotipaikka: Helsinki

Re: P: Tommasini

Viesti Kirjoittaja syvakma1 » 18 Heinä 2020, 19:37

Ei näytä takakiekon puolaus Protonin normaalille. Jos en väärin muista, vasen on radiaali ja vetopuoli x2.

Avatar
Tuomo
Viestit: 719
Liittynyt: 22 Syys 2015, 23:12

Re: P: Tommasini

Viesti Kirjoittaja Tuomo » 18 Heinä 2020, 21:16

Juoni tiivistyy.

Pitää ottaa parempi kuva jahka ehdin.

grr
Viestit: 86
Liittynyt: 06 Kesä 2016, 08:57
Kotipaikka: VW

Re: P: Tommasini

Viesti Kirjoittaja grr » 19 Heinä 2020, 20:12

Hmm ehkä se on kuvakulma vaan joo.
Juuri tuota "isompaa väliä" hain, mutta jos toi on vetopuolelta 2x ja vasemmalta radiaali niin sittenhän se taitaa olla niinkuin pitääkin.

Nää on näitä juttuja, että navan logon pitää näkyä venttiilin reiästä. Ei mitään merkitystä tosielämässä, mutta kiva olla kohdillaan jos siihen on mahdollisuus. :D

Avatar
syvakma1
Site Admin
Viestit: 151
Liittynyt: 22 Syys 2015, 13:22
Kotipaikka: Helsinki

Re: P: Tommasini

Viesti Kirjoittaja syvakma1 » 19 Heinä 2020, 23:04

Tuo logon näkyminen kertoo siitä että kiekon kasaaja ymmärtää yksityiskohtien päälle ja tekee hommat huolella. Sen kohdalleen laittaminen kun ei vie kuin muutaman sekunnin lisää kasaamisessa.

Rydis
Viestit: 497
Liittynyt: 22 Syys 2015, 17:41
Kotipaikka: Helsinki

Re: P: Tommasini

Viesti Kirjoittaja Rydis » 20 Heinä 2020, 10:58

syvakma1 kirjoitti:
19 Heinä 2020, 23:04
Tuo logon näkyminen kertoo siitä että kiekon kasaaja ymmärtää yksityiskohtien päälle ja tekee hommat huolella. Sen kohdalleen laittaminen kun ei vie kuin muutaman sekunnin lisää kasaamisessa.
Aloittelijan on vaikea hahmottaa puolauskuvio, mä en koskaan ole välittäny tuosta navan logosta (pyydettäessä olen sijoitellut sen)

Enemmän mua häiritsee nykyinen pinnojen asettelu, aikaisemmin (kisa) pyörissä pinnat laitettiin ,miten_tän_ny_sanois ristiin siis navan sisäpuolen pinnat erisuuntiin ja ulkopuolen pinnat samoin, nykyään nää laitetaan samaan suuntaan. En tiedä miksi noin tehtiin oletan kiekon olevan tukevampi pinnojen katketessa.

Eikohän näillä Ot jutuilla Tuomon pyörä saada kulkemaan ;)

Avatar
Tuomo
Viestit: 719
Liittynyt: 22 Syys 2015, 23:12

Re: P: Tommasini

Viesti Kirjoittaja Tuomo » 20 Heinä 2020, 20:35

Nyt on vaihteet säädetty ja vaihdettu tilalle Campan ketju. Hyvin toimii. Kävin ulkoiluttamassa Luukissa ja tykkään kyllä todella paljon. Saattais jopa mennä vähän pidempi stemmi, 110 tai 120 mut kahtellaan ny. Jarrut eivät kyllä kauhean tehokkaat ole. Katsotaan jos ne tosta vähän paranis tai sit Kool Stopit tilalle. Unohdin räpsiä kuvan puolauksesta, kun oli niin kivaa. :D

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Hepa
Viestit: 79
Liittynyt: 13 Loka 2015, 22:30
Kotipaikka: Tampere

Re: P: Tommasini

Viesti Kirjoittaja Hepa » 20 Heinä 2020, 21:59

Kannattaa lyhentää tuota yhdistävää vaijeria, niin saa lisää voimaa välitettyä. Jos haluat samanlaisen wcs pidemmän stemmin, niin vaihdan mielelläni päikseen. Olisko mulla 120mm

Avatar
Tuomo
Viestit: 719
Liittynyt: 22 Syys 2015, 23:12

Re: P: Tommasini

Viesti Kirjoittaja Tuomo » 20 Heinä 2020, 22:35

Juu katellaan jahka oon hetken tolla ajanut. Toisaalta lyhyempi stemmi antaa vähän nopeamman ohjauksen, mikä ois hyväksi kisatessa.

Ja hyvä pointti tohon jarrutehoon. Tosta yhdistävän vaijerin kaaresta on toisesta ruuvista kierteet korkannu, niin pitää ettiä siihen varaosa ni voin sen korjata sit samalla.

Vastaa Viestiin