P: punainen Tunturi Professional

Tänne projektit
onre
Kotipaikka: Toijala

Re: P: punainen Tunturi Professional

Viesti Kirjoittaja onre » 15 Kesä 2019, 17:47

Rydis kirjoitti:
11 Heinä 2018, 23:06
No niin tätä rakentaessa voi kyllä toteuttaa näkemyksiään. :)
Sanos muuta hitto.

Nyt voin kertoa että 35 mm Gravelking SK mahtuu, ainakin tavallaan.

Kuva

Kuva

Noissa mainitsemissani avokiekoissa oli kiinni retkipyörä. Siinä oli puolestaan kiinni vanha kotimainen etutarakka, jonka paras ominaisuus on se, että mun edulliset pannierit menevät siihen kiinni ongelmitta. No, pitihän nämä ainekset sotkea. Pyydän jo etukäteen anteeksi. :D

Kuva

Kuva

Kunhan saan pannierit pestyä, otan kuvan kokonaisuudesta kuormattuna. Tuo etutarakka on niiden kanssa huomattavasti täysjärkisemmän näköinen.

Uniglide-rattaita tai kokonainen kasetti pitäisi jostain saada. Avotakakiekossa on pienin ratas kokoa 21, itse tykkäisin enempi esim. koosta 26 tai 28.

onre
Kotipaikka: Toijala

Viesti Kirjoittaja onre » 19 Kesä 2019, 06:31

Tampereelta löytyi kympillä 14-32-pakka, joka on nyt paikallaan. Sora- ja metsätietykittelypotentiaali: rajaton.

Muuten, Toijalasta ei saa ketjupiiskoja. Toijalasta saa lattarautaa. Siispä:

Kuva

Tota tehdessä ketjunkatkaisijan kierre korkkasi, vaikka olen ennen joka käyttöä laittanut siihen tipan öljyä tippakannusta juuri tämän välttämiseksi. No, työstin siitä sitten viilalla loputkin kierteet pois ja kiinnittelin loput ketjunpätkät ruuvipenkillä puristaen. Vinkkejä kunnollisesta kestävästä ketjunkatkaisijasta otetaan vastaan.

Rydis
Kotipaikka: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Rydis » 23 Kesä 2019, 22:30

Hyvän näkoistä menoa :D
onre kirjoitti:
19 Kesä 2019, 06:31
Vinkkejä kunnollisesta kestävästä ketjunkatkaisijasta
Mulla oli joskus 20v sitten kiva $himano lainasin > ei palautunut :( nyt on käytössä joku puol kiloo painava turhan tekninen vehje, kierteitä näistä en ole korkannut tappeja on kyllä mennut > poranterästä uus :idea:

Vastaa Viestiin