Punainen Nishiki

Tänne projektit
Vastaa Viestiin
eri

Punainen Nishiki

Viesti Kirjoittaja eri » 17 Joulu 2017, 08:33

Mulla on jo sininen ja keltainen ja musta kasarinishiki, joten on ihan normaalia että hommasin vielä punaisenkin.

Tuolla yksivaihteen puolella oli myynnissä 80-luvun loppupuolen Trim Master -runkosetti. Vähän aikaa mietin ja sitten totesin että tuo mulle. Sain sovittua toimituksen suoraan pajalle, joten eikun siitä vaan:

Kuva

Kuva

Ihan eka ajatus oli raapia pajalta kasaan riittävä määrä kasariosaa - ainakin suurta suosikkiani Arabeskiä löytyisi jonkin verran. Muttamutta. Aksiumitkin olis, mutta niissä on kiinni C-liikkeen takanapa joten niihin sopisi vaan C-liikkeen kasetti. Ja sitten pitäisi olla C-liikkeen vaihtajat ja vivut. Mutta ehkä silti. Kattoo ny. Tavallaan modernikin meininki kiinnostaisi. Pysykää taajuudella.

eri

Re: Punainen Nishiki

Viesti Kirjoittaja eri » 18 Joulu 2017, 10:19

Tässä on nyt vähän muotoutunut ajatus laittaa tämä runko odottamaan, että jostain ilmeistyisi edukkaaseen hintaan Camakoolon noin 10-pykäläinen gruppo. Mielellään musta sellainen. Sitten löisin sen kiinni tähän. Ei tarvi olla Recordia tai mitään sellaista, huokeampikin kelpaa. Olisko kellään? Kyllä niitä C-osilla oleviakin varmasti seinään ajetaan aina silloin tällöin.

Tuomo

Viesti Kirjoittaja Tuomo » 18 Joulu 2017, 20:49

Ei oo nyt tähän hätään myydä 10-gruppoo, mutta suosittelen katselmaan esim. Torista kokonaisiakin pyöriä Campan osilla. Saattaa jopa saada halvemmalla.

Esim. tää tai tää. Yksivaihteella kans käyttäjä Lumikko myi mustaa Campaa.

Rydis
Kotipaikka: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Rydis » 23 Joulu 2017, 16:09

On tää vaan yks projekti analogiana toyotaan ferrarin kone ?...

Nishikit toki on hemmetin hienosti tehtyjä viimeistetyjä raameja :)

Sulleks mä lupailin shimano 600 kampi pulttia on vielä jos en ole
hukannut, tunttuu olevan kahta mallia sekä kartio että nailon prikalla
oleva suora malli. Mä oon pyöräilija mut pallo on sulla ?

Heh jos kaipaat Trim Master värisuoraa niin mulla on 58ct kultainen peli
pitänyt monta vuotta laittaa myynttin munt jotain osia pitäis downgreidata...

SotkuPekka

Viesti Kirjoittaja SotkuPekka » 26 Touko 2018, 21:50

Hieno runko. Itsellä oli joskus samoilla putkilla oleva Trim Masteri, oli kyllä mukavakyytinen pyörä. Oli vain pikkasen liian iso niin piti luopua. Vähän jäin kaipaaman kyllä.

eri

Viesti Kirjoittaja eri » 28 Touko 2018, 12:43

Tästä proggiksesta puuttuu vielä sopiva (mielellään musta) ohjainlaakeri. Tuumainen ja kierteellinen, mielellään. Sitten pääsis kasaamaan.

perusilmari
Kotipaikka: Lahti

Viesti Kirjoittaja perusilmari » 03 Kesä 2018, 22:54

Sori tällanen tyhmä kysymys väliin, mutta on niin tietäväistä porukkaa täällä että pakko kysyä. Mulla samanlainen pyörä itellä, kaks viikkoa sitten vedin turvat tangon yli kun pojan potkupyörän sain pinnojen väliin. 110kg, äkkkipysähdys ja rengas sivuttain niin ei tehnyt etuhaarukalle hyvää. Nyt oon yrittäny metsästää uutta haarukkaa, mistä sellasen löytäis? En tosin myös tiedä onko menny isommin muttei vaikuta osumaa tulleen muuta kuin haarukkaan. Olisko neuvoja? Ja ohjatkaa toki oikeaan ryhmään jos oon ihan väärässä paikassa! En nyt saa näköjään kuvaa tähän laitettua.

Rydis

Viesti Kirjoittaja Rydis » 04 Kesä 2018, 08:56

Lainataan eri:n säiettä
Foorumiltakin saattaais löytyä joltain sopiva haarukka, ota tarvittavat mitat eli haarukan ruoto ja jarrun kiinnityksen ja akselin välinen etäisyys.

Mittasin omasta 58ct rungosta:
emäputki n 153mm
ruoto n 190mm
korkeus n.(oin) 367mm

Tarkista vielä että emäputkesta lähtevään viistoputkeen ei ole tullut vekkiä.

Osto ilmoitus?

perusilmari

Viesti Kirjoittaja perusilmari » 04 Kesä 2018, 09:13

Kiitos tästä!

eri

Viesti Kirjoittaja eri » 05 Kesä 2018, 12:31

Oujes. Eli niinkuin Rydis tuossa vastasikin jo, mittailee sen olemassa olevan haarukan ja pistää vaikkapa tänne foorumille ostoilmoituksen (tai yksivaihteeseen). Nuo ei ole missään tapauksessa mitenkään harvinaista kamaa. Nishikit yleensä ovat vielä siitä ihania, että kaikessa on käytetty yleistä standardipalikkaa.

Jos vaikutat pääkaupunkiseudulta niin melko varmasti Kyläsaaren Uusix -verstaalta löytyy haarukka, joka sopii. Tai jos haluat laittaa vähän enemmän rahaa kiinni, mistä vaan asiansa osaavasta pyöräkorjaamosta.

ps. Ja joo. Tarkista se viistoputki. Siitä runko noissa pannuissa notkahtaa, jos on notkahtaakseen.

--
-E

perusilmari

Viesti Kirjoittaja perusilmari » 05 Kesä 2018, 13:03

Kiitos! Mahtavaa apua! Vaikken mitenkään oo noihin vielä sisään päässy ni se on vaan ollu tärkee pyörä :D

azure

Viesti Kirjoittaja azure » 06 Kesä 2018, 12:49

perusilmari kirjoitti:
03 Kesä 2018, 22:54
Sori tällanen tyhmä kysymys väliin, mutta on niin tietäväistä porukkaa täällä että pakko kysyä. Mulla samanlainen pyörä itellä, kaks viikkoa sitten vedin turvat tangon yli kun pojan potkupyörän sain pinnojen väliin. 110kg, äkkkipysähdys ja rengas sivuttain niin ei tehnyt etuhaarukalle hyvää. Nyt oon yrittäny metsästää uutta haarukkaa, mistä sellasen löytäis? En tosin myös tiedä onko menny isommin muttei vaikuta osumaa tulleen muuta kuin haarukkaan. Olisko neuvoja? Ja ohjatkaa toki oikeaan ryhmään jos oon ihan väärässä paikassa! En nyt saa näköjään kuvaa tähän laitettua.
Jos isompaan päivitykseen innostut niin tuumaisia hiilikuituisia haarukoita lokarinkiinnikkeillä on saatavana myös.

https://www.condorcycles.com/products/c ... -mudguards

Ja itse Nishiki-projekti on mahtava! Mulla samanlainen Trim Masteri -projekti 51cm koossa tyttöystävälle :)

Vastaa Viestiin