P: Retkipyörä

Tänne projektit
Avatar
Tuomo
Viestit: 487
Liittynyt: 22 Syys 2015, 23:12

Re: P: Retkipyörä

Viesti Kirjoittaja Tuomo » 05 Huhti 2017, 13:48

Kuva

Useampikin projekti edistyy. Menivät Kivenlahden pyörähuoltoon, että saan kammet oikeaan momenttiin. Kiekkojen kasaus on viivästynyt, koska kasaajalla on remppaa ja muita kiireitä. Jos ei kohta helpota, niin pitää etsiä muualta osaava kasaaja.

Rydis
Viestit: 280
Liittynyt: 22 Syys 2015, 17:41
Kotipaikka: Helsinki

Re: P: Retkipyörä

Viesti Kirjoittaja Rydis » 05 Huhti 2017, 21:08

Jaa että kammet momenttiin :o

Mistähän toi kolmas runko on ilmestynyt ? Vaikuttaa kyllä korjauskelvottomalta
putket pahasti rutussa, eii taida tulla mitään :roll:

Jos et löydä kiekoille kasaajaa mä voin vääntää ne momenttiin (ja ei en ole
aloittelija)

En viitsi nostaa ostolankaa mutta huomastko tän:
https://fillabicycles.com/komponentit/2 ... n-korvake/
Nettisivu sanoo välillä hups mut ilmeisesti nouto krunikasta mahdollinen?

Avatar
Tuomo
Viestit: 487
Liittynyt: 22 Syys 2015, 23:12

Re: P: Retkipyörä

Viesti Kirjoittaja Tuomo » 11 Heinä 2017, 14:45

Takalokari asennettu ja rengas jopa pyörii! Jestas että on hidasta hommaa...

Kuva

Avatar
Tuomo
Viestit: 487
Liittynyt: 22 Syys 2015, 23:12

Re: P: Retkipyörä

Viesti Kirjoittaja Tuomo » 12 Heinä 2017, 19:59

Etenee. Tänään ois tarkotus ehtiä vielä sähköt laittaa.

Kuva

Rydis
Viestit: 280
Liittynyt: 22 Syys 2015, 17:41
Kotipaikka: Helsinki

Re: P: Retkipyörä

Viesti Kirjoittaja Rydis » 14 Heinä 2017, 09:32

Jännä työjärjestys ensin sähkot sitten voimansiirto ;)

Hyvältä näyttää poikkeusluvalla Wauhtiajoihin ? :)

Avatar
Tuomo
Viestit: 487
Liittynyt: 22 Syys 2015, 23:12

Re: P: Retkipyörä

Viesti Kirjoittaja Tuomo » 14 Heinä 2017, 20:14

Noku sähköt oli mulle ihan uus juttu. En mä tiiä miten nää pitää tehdä. :) Opettavaista on kyl ollut. Lokarien aisoja en vielä katko, ettei tuu mokattua.

Hieno tosta tulee, mutta en mä nyt Wauhtiajoihin. Ajattelin yrittää ehtiä saada Benotton valmiiksi sinne. Ainakin jos on tyyntä. ;)

Avatar
Tuomo
Viestit: 487
Liittynyt: 22 Syys 2015, 23:12

Re: P: Retkipyörä

Viesti Kirjoittaja Tuomo » 19 Heinä 2017, 16:36

No just, B-ruuvi otti ja katkes. Jotain todella kevyttä höttömetallia. Ihan väärä paikka säästää.

Kuva

Avatar
Tuomo
Viestit: 487
Liittynyt: 22 Syys 2015, 23:12

Re: P: Retkipyörä

Viesti Kirjoittaja Tuomo » 19 Heinä 2017, 18:30

Kyllästyin säätämisen ja kävin koeajamassa. Pari huomiota:
- Potenza toimii pääosin hyvin. Vaihtaminen on jämäkkää, mutta vaatii enemmän säätöä kuin muut käyttämäni Campan setit. Ei voi ihan täysin verrata, koska tässä kiinni Shimanon pakka.
- Gravelking SK:t ovat aivan järkyttäviä pikkukivi-imureita. Kolisee hyvin lokareihin. Oletan, että johtuu vain tuoreiden kumien pinnasta ja menon pitäisi rauhoittua.
- Thomsonin kakspulttikiristys ohjaustangon osalta ei vakuuta. Lisäksi saatan ehkä tarvita sentin pidemmän stemmin.
- Ajoasento vaatii vielä säätöä, mutta lyhyelläkin ajolla meno oli ihanan vakaata.
- Kahvojen tuntuma mainio.
- TRP:n levyjarrut toimivat riittävän hyvin.


Kuva

Hepa
Viestit: 44
Liittynyt: 13 Loka 2015, 22:30
Kotipaikka: Tampere

Re: P: Retkipyörä

Viesti Kirjoittaja Hepa » 20 Heinä 2017, 16:33

Eikös Shimanon pakassa ole eri jako kuin Campan?

Avatar
Tuomo
Viestit: 487
Liittynyt: 22 Syys 2015, 23:12

Re: P: Retkipyörä

Viesti Kirjoittaja Tuomo » 20 Heinä 2017, 20:19

Ei enää 11-nopeuksisessa. Helpottaa asioita kivasti. :)

Hepa
Viestit: 44
Liittynyt: 13 Loka 2015, 22:30
Kotipaikka: Tampere

Re: P: Retkipyörä

Viesti Kirjoittaja Hepa » 20 Heinä 2017, 21:10

No kappas, tuo olikin uutta. Itsellä ei kokemusta vielä 11 lehtisistä. Pitääkin laittaa harkintaan crossarissa. Tykkään kyllä kovasti Campan ergonomiasta, itsellä 10s Centaur noilla ergopower kahvoilla. Ainakin saman näköiset ovat tuon Potenzan kanssa ulkoisesti.

Avatar
Tuomo
Viestit: 487
Liittynyt: 22 Syys 2015, 23:12

Re: P: Retkipyörä

Viesti Kirjoittaja Tuomo » 20 Heinä 2017, 21:33

Joo kahvat ovat kyllä oikein mukavat. Vaihtaminenkin sujui tänään ihan täydellisesti. Voin kertoa sit myöhemmin pelittääkö yhtä hyvin kun on enemmän kilsoja alla. Vähän pitää vielä säätää takajarru jämäkämmäksi, mutta muuten tää ois vähän niinku valmis.

Tai ainakin ensimmäinen iteraatio. ;)

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Avatar
vesimies
Viestit: 154
Liittynyt: 23 Syys 2015, 05:53
Kotipaikka: Espoo

Re: P: Retkipyörä

Viesti Kirjoittaja vesimies » 21 Heinä 2017, 07:27

Hyvin tehty ja nyt vain retkeilemään

Noi xlc-etutelineet laittaisin vaihtoon, jos tulee laukut. Noitahan ei saa juuri mihinkään runkoon suoraan laitettua ja kassien painotus voi häiritä ajossa.

Ps. Multa voi ostaa samaiset telineet

Avatar
Tuomo
Viestit: 487
Liittynyt: 22 Syys 2015, 23:12

Re: P: Retkipyörä

Viesti Kirjoittaja Tuomo » 21 Heinä 2017, 08:46

Hyvä tietää.

Noi xlc-telineet tuli kaupan mukana. Pitänee testata.

Avatar
Rolling Resistance
Viestit: 147
Liittynyt: 01 Loka 2015, 16:09
Kotipaikka: Helsinki

Re: P: Retkipyörä

Viesti Kirjoittaja Rolling Resistance » 23 Heinä 2017, 10:16

Varovaisuutta suosittelen noiden juomapullotelineiden kanssa, itseltä tippunut vastaavista pullot ojaan useita kertoja.
Sopii tykkäillä myös lärvikirjassa - https://www.facebook.com/pages/Rolling- ... 5348087994

Avatar
syvakma1
Site Admin
Viestit: 146
Liittynyt: 22 Syys 2015, 13:22
Kotipaikka: Helsinki

Re: P: Retkipyörä

Viesti Kirjoittaja syvakma1 » 23 Heinä 2017, 14:44

Rolling Resistance kirjoitti:
23 Heinä 2017, 10:16
Varovaisuutta suosittelen noiden juomapullotelineiden kanssa, itseltä tippunut vastaavista pullot ojaan useita kertoja.
Niitä ei ole suunniteltu viinipulloille... itsellä ollut noita käytössä reilun 30v ajan ilman ongelmia.

Rydis
Viestit: 280
Liittynyt: 22 Syys 2015, 17:41
Kotipaikka: Helsinki

Re: P: Retkipyörä

Viesti Kirjoittaja Rydis » 28 Heinä 2017, 11:01

Nostetaans

Mitenhan sähköt on toiminut varsinkin lataus ?

Ja tuli mieleen että toi lyhty käyttää välivarastona Li-Ion akkkua
se on vähän tarkka säilytyksen suhteen eli jos itsepurkautuminen
laskee jännitteen alle 2.5v on kenno pilalla (ja lataus ?).

Pitkä: https://en.wikipedia.org/wiki/Lithium-ion_battery
"self-discharge rate typically stated by manufacturers to be 1.5-2% per month"
toi riippuu kennon laadusta (kemiallisesta puhtaudesta)

http://batteryuniversity.com/learn/arti ... ge_cut_off

Pyörästä: Kuva laukut päällä kertois enemmän olemuksesta

Avatar
Tuomo
Viestit: 487
Liittynyt: 22 Syys 2015, 23:12

Re: P: Retkipyörä

Viesti Kirjoittaja Tuomo » 10 Elo 2017, 15:01

Sähköt ja lataus toimii oikein hyvin. Muihin kysymyksiin en osaa oikein vielä sanoa.

Mut hittolainen toi Hopen vapaaratas. Ei niinkään se kova ääni, koska oon tottunut Campan napoihin, mutta joku siinä ärsyttää. Ärsyttää jopa niin paljon, että oon miettinyt takanavan vaihtamista johonkin hiljaisempaan. Esim. DT Swiss 350 vois olla. Oppirahoja.

azure
Viestit: 36
Liittynyt: 02 Huhti 2017, 15:11
Kotipaikka: Helsinki

Re: P: Retkipyörä

Viesti Kirjoittaja azure » 11 Elo 2017, 10:34

Tuomo kirjoitti:
20 Heinä 2017, 20:19
Ei enää 11-nopeuksisessa. Helpottaa asioita kivasti. :)
Tää on hyvä tieto kun Campan kahvojen estetiikka kyllä niin paljon parempi kuin nykyShimanossa.

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija