P: Konga Rambonneur

Tänne projektit
Avatar
Rolling Resistance
Viestit: 180
Liittynyt: 01 Loka 2015, 16:09
Kotipaikka: Helsinki

Re: P: Konga Rambonneur

Viesti Kirjoittaja Rolling Resistance » 03 Loka 2017, 18:21

Kuva
Mountain
Rando
Camping
Sopii tykkäillä myös lärvikirjassa - https://www.facebook.com/pages/Rolling- ... 5348087994

Avatar
Tuomo
Viestit: 596
Liittynyt: 22 Syys 2015, 23:12

Re: P: Konga Rambonneur

Viesti Kirjoittaja Tuomo » 04 Loka 2017, 10:17

Ihan törkeen siisti idea noi lokarit! Kauan aikaa muuten menee muutettaessa ne yhdestä setupista toiseen? Minne menee randosetupin takavalo muissa setupeissa?

Avatar
Rolling Resistance
Viestit: 180
Liittynyt: 01 Loka 2015, 16:09
Kotipaikka: Helsinki

Re: P: Konga Rambonneur

Viesti Kirjoittaja Rolling Resistance » 04 Loka 2017, 23:18

Muutama minuutii menee moden vaihdoissa, max 10min. Lokarithan on siis japanilaisten rinko pyöräilijöiden käyttämät, joten idea ei ole uusi. Etulokarin katkaisu on lähinnä peräkärryyn mahtumista varten (suunnittelin TaiK:in maisteri päättötyönä pyörän kuljetuslaukun ja peräkärryn kombinaation). Rando takavalo on erillinen ja saattaa vaihtaa vielä paikkaa lähemmäs seatstayn liitoskohtaa. Takatarakassa on valo joka korvaa tuon randovalon. Maastosetupissa ei toistaseksi takavaloa, mutta kun keksin ratkaisun tuohohon valon siirtämiseen toimii se myös ilman lokasuojia ajellessa.
Sopii tykkäillä myös lärvikirjassa - https://www.facebook.com/pages/Rolling- ... 5348087994

Avatar
Rolling Resistance
Viestit: 180
Liittynyt: 01 Loka 2015, 16:09
Kotipaikka: Helsinki

Re: P: Konga Rambonneur

Viesti Kirjoittaja Rolling Resistance » 17 Syys 2018, 21:48

Kongaan tuli talvella haaveri ja chainstayhin tuli murtuma, samalla korjausreissulla päätin upgreidata runkoa vielä hieman ja lisäsin hieman kiinnikkeitä. Lisäksi modataan samalla muutamia hieman ongelmallisia liitoksia ja toleransseja.

Muutoksia:
-Kestävämpi Yoke Chainstayhin
-Kolmannet pulloteline reijät
-Tankkilaukun insertit
-Raunkolaukun insertit
-Tarakoille omat kiinnityspisteet
-Lisää rengastilaa tarakoiden alle
-Takalampun kiinnike
+jotain pientä säätöä tähän päälle

Kuva

Homma vielä hieman kesken, mutta pian fillari on täydellinen.
Sopii tykkäillä myös lärvikirjassa - https://www.facebook.com/pages/Rolling- ... 5348087994

Rydis
Viestit: 398
Liittynyt: 22 Syys 2015, 17:41
Kotipaikka: Helsinki

Re: P: Konga Rambonneur

Viesti Kirjoittaja Rydis » 17 Syys 2018, 22:52

Rolling Resistance kirjoitti:
17 Syys 2018, 21:48
Kongaan tuli talvella haaveri ja chainstayhin tuli murtuma
Rasitusvamma vai aksidentti?

Avatar
Rolling Resistance
Viestit: 180
Liittynyt: 01 Loka 2015, 16:09
Kotipaikka: Helsinki

Re: P: Konga Rambonneur

Viesti Kirjoittaja Rolling Resistance » 18 Syys 2018, 23:30

Kävin talvella jäällä (-25C) rytyyttämässä ja silloin runko alkoi pitää ihmeellistä "star trek" ääntä. Sit huomasin vasta hetkeä myöhemmin että runko fleksaa enemmän kuin aijemmin ja ryhdyin tutkimaa asiaa. Vedon puolen chainstayhin, oli aikaisemmin tehty toisesta putkesta rattaille syvennykset, näin:
Kuva

Murtuma tuli juurikin noihin putkien liitoksiin. Uusi puoli yoke näyttää kyllä tosi paljon tukevammalta ratkaisulta.
Sopii tykkäillä myös lärvikirjassa - https://www.facebook.com/pages/Rolling- ... 5348087994

Avatar
Rolling Resistance
Viestit: 180
Liittynyt: 01 Loka 2015, 16:09
Kotipaikka: Helsinki

Re: P: Konga Rambonneur

Viesti Kirjoittaja Rolling Resistance » 13 Helmi 2019, 02:27

Kuva
Kuva

Lähes vuoden eron jälkeen Kongan korjaukset ja modifikaatiot ovat valmiit. Sit maaliin, läjään ja ajoon.
Sopii tykkäillä myös lärvikirjassa - https://www.facebook.com/pages/Rolling- ... 5348087994

Rydis
Viestit: 398
Liittynyt: 22 Syys 2015, 17:41
Kotipaikka: Helsinki

Re: P: Konga Rambonneur

Viesti Kirjoittaja Rydis » 13 Helmi 2019, 22:25

Kauan meni mut nyt kestää :)

Muuten hyvä mut toi etupakkarin häkki vähän häiritsee, mun mielestä tasainen on monikäyttöisempi, irrotettava?
(enkä tarkoita pelkästään punaisten laatikoiden tarpeita ;) )

Avatar
Rolling Resistance
Viestit: 180
Liittynyt: 01 Loka 2015, 16:09
Kotipaikka: Helsinki

Re: P: Konga Rambonneur

Viesti Kirjoittaja Rolling Resistance » 20 Helmi 2019, 03:33

Jeps kori osa on irroitettava, muita juttuja joita tehtiin:

-Tankkilaukun kiinnikkeet/insertit
-Runkolaukon bolt on kiinnikkeet
-Murtunut chainstay korjattiin / Uusi yoke
-Tehtiin hieman lisää tilaa lokarille / tasattiin lokarin kiinnityspisteiden etäisyys renkaasta
-Reamattiin satulaputki niin että putki mahtuu kokonaisuudessaan rungon sisään (kuljetusta ajatellen)
-Madallettiin pystyputken juomapullotelineen kohtaa, lisäämällä 4 insertti
-Tehtiin sähköjohdoille kiinnitykset paikkoihin joissa ne ei pääse kulkemaan rungon tai tarakoiden sisällä
-Wheel stabilazeria varten insertti viistoputken alapintaan
-Etulowriderien siirto taaemmas hieman akselilinjan takapuoelle (toivon mukaan vähemmän shimmyä)
-Irroitettavat laidat/kori-osa etutarakkaan, jossa custom u-lukko holsterille paikat.
-Secundaariselle velogical dynamolle ja sen päälle kytkemistä helpottavalle vivulle insertti seat stayhin
-Pinnatelineen siirto toiselle puolen kun tuli uusi vedon puolen chainstay /yoke
-Rosterinauhat/-pinnat tarakoiden ja korin ulkoreunoihin mistä pyörä nojaa seinään
-Konga headbadge
-Toiselle takavalolle paikka taka lowriderien/lokari aisaan/supporttiin (jos ajelee ilman tarakkaa pelkkien lowriderien kanssa)
-Kolmas pullotelinereikä viistoputkeen.
-Custom huoltotappi ketjulle chainstayn sisäpintaan, aikaisempi ei oikein tahtonut pitää ketjua kunnolla rengasta irroittaessa ja ketju irroitti siitä maalit.
Sopii tykkäillä myös lärvikirjassa - https://www.facebook.com/pages/Rolling- ... 5348087994

Rydis
Viestit: 398
Liittynyt: 22 Syys 2015, 17:41
Kotipaikka: Helsinki

Re: P: Konga Rambonneur

Viesti Kirjoittaja Rydis » 20 Helmi 2019, 22:27

17-18 Kesäkuuta 2016 ollaan Tuomon kanssa todettu "No huh huh" vieläkään ei voi muuta kuin pyöritellä silmiä :roll:

Rungossa on jo niin paljon reikiä että tää on varmaan Konga Emmental J-E edition ;)

Vastaa Viestiin