Bianchi Ragno Meta ATB

Tänne projektit
grr
Viestit: 87
Liittynyt: 06 Kesä 2016, 08:57
Kotipaikka: VW

Bianchi Ragno Meta ATB

Viesti Kirjoittaja grr » 08 Kesä 2016, 22:44

Kuva

Semmonen patentti. Weholan jutut alkuperäisessä projektilangassa.

En oikein vielä tiedä mitä tästä tulee. Aluks nyt ainakin vähän mitä varastosta löytyvillä osilla sattuu syntymään, en välttämättä jaksa murehtia aikakausikorrektiudesta. Tosin nyt vähän harmittaa ettei tullut aikoinaan hillottua kaikkia ihania violetteja anodisoituja osia.
Viimeksi muokannut grr, 11 Kesä 2016, 17:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

grr
Viestit: 87
Liittynyt: 06 Kesä 2016, 08:57
Kotipaikka: VW

Re: Bianchi Ragno Meta ATB

Viesti Kirjoittaja grr » 08 Kesä 2016, 23:28

Keskiönä tuli pahvilaatikossa irtokuulaversio ja pyörässä kiinni UN2x luokan patruuna. Nakkasin tilalle tommosen viittävaille loppuun ajetun UN51:n. Brittikierteet Bianchissa, hassua.
Kuva

...siinä sitten kiinni ruuvatessa tajusin että ei saakeli, patruuna on 73 mm malli ja muhvi 68 mm. Mitäs sit, Hollowtecheihin tarkotettuja 2,5 mm shimmejä pyörii miljoonalaatikossa, laitetaanpa sellainen. Ei-vedon puolella kierteet jää vähän hölmösti näkyville mutta olkoon. Eiköhän se tän pyörän kilometrit kestä.
KuvaKuva

Kammet on Weholan perintöä uudemmat Shimanot, FC-M431. Pedaaleiks nyt alkuun DK:n Iron Crossit tai ajanmukaiset Shimanon 525 SPD:t.
Kuva

Alkuperäinen stonga painoi ainakin tonnin. Tommonen GT brändätty Kalloy tilalle. Jarrukahvat liian uudet Ramimiehen muoviset ja etujarru Avidin V-mallia. Takana on alkuperäinen Exage U-jarru. Harkitsin hetken Maguroiden patentoimista, ne saa pienellä modauksella U-jarrun tappeihin kiinni, mutta neonkeltainen ei kyl sopis tähän sitten mitenkään päin.
Kuva


Vaihteiden kanssa on vähän arvonta kesken. Tossa on 130 mm perä ja 7-vaihteisen vapaaratas, täytyy alkuun tehdä joko sinkulointi tai sitten napata esim. ysipakasta isoin pois niin se mahtuu paikalleen. Myöhemmin paremmalla ajalla sit hipommat kiekot.


Kuva

Että sellaiselle mallille jäi hommat ekan illan jäljiltä. Pitempi 25,2 mm (täytyy tarkastaa) satulatolppa pitää jostain keksiä ja rullaavat tanwall kumit.
Viimeksi muokannut grr, 11 Kesä 2016, 17:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

grr
Viestit: 87
Liittynyt: 06 Kesä 2016, 08:57
Kotipaikka: VW

Re: Bianchi Ragno Meta ATB

Viesti Kirjoittaja grr » 10 Kesä 2016, 23:35

Pientä vastustusta.
En löytäny V-jarrujen nuudelia mistään, piti hakee lähikaupasta uus eikä niillä ollu kuin "Power Control" jarrutehoa hukkaavia versioita.
9-1 pakka ei kiristynyt sopivasti oikein millään, jäi aina löysälle tai sitten kierteet ei yletä ku huulille. Pitää sorvata sopiva shimmi kuhan ehtii.
Ajattelin sit kokeilla sinkulana. 32:16 välityksellä ei saa ketjuja kireälle, dropouttien säätövara loppuu. Mä tiedän että mulla on half-linkkejä jossain kourallinen mutten löytäny yhtään. Mutta ei se haittaa, koeajo olis joka tapauksessa tyssänny siihen että taakse ei löydy omasta varastoista riittävän pientä rengasta. Kaikki osuu jarrulänkiin joko leveyden tai korkeuden takia. Tarttee hakee huomenna kaupasta joku <2.0 kokoluokan juttu.

grr
Viestit: 87
Liittynyt: 06 Kesä 2016, 08:57
Kotipaikka: VW

Re: Bianchi Ragno Meta ATB

Viesti Kirjoittaja grr » 11 Kesä 2016, 17:18

Koeajo. Ihan kiva. Tuli myös fiilis että ei helvetti, tän tyyppisillä vehkeillä sitä on aikoinaan maastopyöräily aloitettu ja siitä huolimatta harrastetaan edelleen. Kehitys kehittyy.
Yleiskuva päivitetty ekaan viestiin.

ToDo:
Pitempi satulatolppa. Toi original on vähän yli MAX viivan eikä silti riitä. Alkuperäinen on monen mittauksen jälkeen 25,2 paksu mutta kai tohon 25,4 käy, ostohousut jalassa.
Gripit vaihtoon. Vintaget Ulesit suli tunnissa. Ei näköjään kestä varastointia.
Tanko vaihtoon. Jotain leveämpää. EDIT: toi stemmi on niin levee ettei riserit taivu sisään. Kele.
Vaihteet kenties. 32:14 oli hyvä asvaltilla mutta GG meiningissä vähän turhan taaki.
Lukkopolkimet tai sträpit.

Ja hajamietintänä tuli fiilis että lähden viemään tätä Fvll Black café racer suuntaan. Ans kattoo.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Avatar
Tuomo
Viestit: 729
Liittynyt: 22 Syys 2015, 23:12

Re: Bianchi Ragno Meta ATB

Viesti Kirjoittaja Tuomo » 11 Kesä 2016, 22:39

Onhan se omalla tavallaan ihan hauskan näköinen ja oloinen. Varsinaisesta ajomukavuudesta en sit oo niin varma. :) Kafferaaseriksi vaan.

grr
Viestit: 87
Liittynyt: 06 Kesä 2016, 08:57
Kotipaikka: VW

Re: Bianchi Ragno Meta ATB

Viesti Kirjoittaja grr » 06 Syys 2020, 19:56

Pyörä on myynnissä rullaavana aihiona. Ei oo tullu ajoo, ja talliin ilmestyi vähän hifimpi retro MTB aihio, niin tää saa luvan mennä.
http://www.yksivaihde.net/site/foorumi/ ... p?id=36546

Vastaa Viestiin