AMA: Gazelle Cross Trophy

Jos projekti joskus valmistuu, se saattaa päätyä tänne.
Vastaa Viestiin
Tuomo

AMA: Gazelle Cross Trophy

Viesti Kirjoittaja Tuomo » 28 Syys 2015, 14:16

Runko: Gazelle Cross Trophy
Kiekot: Mavic Ksyrium Equipe
Renkaat: Schwalbe CX Pro 30mm.
Kammet: Campagnolo Chorus 170mm. Rattaina TA Specialites Vento 46 / Campan 39.
Keskiö: Campagnolo Centaur.
Takavaihtaja: Campagnolo Chorus 9spd.
Etuvaihtaja: Campagnolo Chorus.
Kahvat: Campagnolo Chorus Ergopower 9sp.
Jarrut: Mafacin cantit.
Satula: Specialized Riva.
Satulatolppa: SR 26,4.
Ohjainlaakeri: Hatta Swan.
Stemmi: 3TTT Pro Crome 120mm.
Tanko: 3TTT Forma SL Ergopower.
Tankoteippi: Lizard Skins DSP.
Polkimet: Shimano M520.
Pulloteline: Höpsöt, ei puhdasverisessä krossarissa oo pullotelineelle paikkoja. :p

Tää on ihan tosi kiva pyörä. Äärimmäisen mukava kyyti ja kiva myös tykitellä. Tietty vähän aikakauden tuomia rajoituksia rengaskoon ja muun kaa, mutta ei se haittaa. Jarrut kyllä saisivat olla paremmat. Tarkoitus olisi nyt syksyllä käydä tän kaa kiertämässä HelCX:n kisoja. On tällä kyl jo yksi VPCX ajettu.

Sen verran on ajettu, että testijonossa on uudet jarrut, kammet ja polkimet. Kahtotaan missä vaiheessa ehtii. :)

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Rolling Resistance
Kotipaikka: Helsinki

Re: AMA: Gazelle Cross Trophy

Viesti Kirjoittaja Rolling Resistance » 01 Loka 2015, 23:00

Upea kokonaisuus ja varsinkin hienosti mukana toi valkoinen koko buildissä. Vintage crossari oli jossain vaiheessa hankintalistalla ja nyt syttyi kuume taas uudelleen.
Sopii tykkäillä myös lärvikirjassa - https://www.facebook.com/pages/Rolling- ... 5348087994

Tuomo

Viesti Kirjoittaja Tuomo » 09 Marras 2015, 10:14

Tää sai vähän osumaa eilisessä VPCX:ssä:

Kuva

Kuva

Viimeisellä kierroksella, kun olin just itekseni miettinyt, että päästään maaliin ilman kalustevaurioita, niin eiköhän joku paksu keppi junttaa itsensä kiekon, pakan ja ketjun väliin. Takavaihtajasta on enää elintenluovuttajaksi.

Rydis

Viesti Kirjoittaja Rydis » 09 Marras 2015, 10:58

Ois pitänyt heivata ennen vikaa kierrosta ?

Jos tarttet mulla on ogelissa campan vaihdekorvakkeen mittaus / oikaisu työkalu.

Tuomo

Viesti Kirjoittaja Tuomo » 09 Marras 2015, 13:37

Kiitos tarjouksesta. Tuon taidan viedä ihan korjaajalle, mutta epäilen että mun Esamexicossa olisi vähän vääntynyt korvake. Niin voisin siihen sitä lainata joku päivä.

Tuomo

Viesti Kirjoittaja Tuomo » 02 Touko 2016, 10:13

Tämä ressukka on jäänyt palasina makaamaan, kun ei vaan ole ollut aikaa koko talvena huoltaa. Nyt kisat lähestyy, niin on pakko saada tämä edes johonkin kuntoon. Aluksi ajattelin laittaa Campan Racing Triplet, mutta eihän mulla ole etuvaihtajaa tarpeeksi pitkällä häkillä. Kai se toimis, jos ottais isoimman rattaan pois ja tilalle lyhyemmät rattaanpultit. Sit löytyi muuten toimiva Velocen 9-nopeuksinen takavaihtaja, mutta siitä oli se b-ruuvin kiristinpala murtunut. Vaihdoin sitten nohevana miehenä eilen tilalle pyörässä aiemmin olleen ja rikkoutuneen choruksen vastaavan osan vain huomatakseni, että ne osat ovat hieman eripaksuisia noissa malleissa. Joten takas lähtökuoppiin.

Nyt taidan vaan laittaa jotain osaa kiinni ja paremmalla ajalla miettiä mitä teen noiden triplakampien kanssa. Käytännössä vaihtoehdot ovat pitää kolme edessä, jolloin pitää hankkia uusi etuvaihtaja ja mahdollisesti takavaihtaja pidemmällä häkillä. Olisi mulla tuollainen pitkähäkkinen Mirage taakse, mutta mistä voisin oikein tarkistaa, että onko se 8- vai 9-nopeuksinen? Tai sitten otan isoimman rattaan pois ja tilalle vanhasta rattaasta viilattu ketjusuoja. Tai sit vaan meen vanhoilla kammilla, jolloin välitykset jäävät suht raskaiksi crossia ajatellen.

Kuva

Tuomo

Viesti Kirjoittaja Tuomo » 06 Touko 2016, 17:01

Ahahaha. Korvaajaksi laitetussa Record Titanium takavaihtajassa on murtuma. Asennan silti ja kisaan sillä huomenna. On tääkin ollu niin saatanan täynnä vastoinkäymisiä.

Tuomo

Viesti Kirjoittaja Tuomo » 06 Touko 2016, 22:41

Säädöt vähän miten sattuu, mut pääasia että pääsen huomenna kisaamaan.

Kuva

Kuva

Ismo

Viesti Kirjoittaja Ismo » 07 Touko 2016, 00:09

No hohhoi, hyvältä (,ja tehokkaalta tolla vaijerikulmalla :) ) näyttää Tuomo.

Hassu sinällään, itse päivitin myöskin gazelleen noi revoxit juuri, tosin vain aluversioina kun sattui sopivasti kohdille. Myt kaikenkaikkiaan toi sun gazelle on kyllä todella hyvän ja tasapainoisenoloisena jatkanut matkaansa. Valkoset kosketuspinnat ja osatkin menee ihan sopusoinnussa decaalien kanssa, vaikka yleensä ne on vähän haastavia ainakin itselle.
Kiva seurata, hieno homma.

Rydis

Viesti Kirjoittaja Rydis » 10 Touko 2016, 22:42

Tää on jäänyt kommentoimatta, noi jarrut sopii paremmin kokonaisuuteen ettei sanois hienot :)
ton ripustimen vois kyllä nostaa ylös, vaikka tukevuuden kustannuksella ?

Ois kiva nähdä kun joku pettää ja yhdysvaijeri osuu nappuloihin riittääkö 3 metrin stongan yli
lento vai ylittyykö ? ;) eli laittaisin tapin estämään remgaskosketuksen :)

Ja rattaista vaikka en ole cx asiantuntija niin unohtaisin triplat ja panostaisin jyrkempään
taka pakkkaan ??? Maastossa on kiire, optimi välitys on haave.

Tuomo

Viesti Kirjoittaja Tuomo » 11 Touko 2016, 15:23

Ismo kirjoitti:No hohhoi, hyvältä (,ja tehokkaalta tolla vaijerikulmalla :) ) näyttää Tuomo.

Hassu sinällään, itse päivitin myöskin gazelleen noi revoxit juuri, tosin vain aluversioina kun sattui sopivasti kohdille. Myt kaikenkaikkiaan toi sun gazelle on kyllä todella hyvän ja tasapainoisenoloisena jatkanut matkaansa. Valkoset kosketuspinnat ja osatkin menee ihan sopusoinnussa decaalien kanssa, vaikka yleensä ne on vähän haastavia ainakin itselle.
Kiva seurata, hieno homma.
Kiitos kehuista. Kieltämättä aika vaikea projekti ollut, kun pitää melkein jokaisen osan kanssa tapella. Jarrut mahtuu edessä just ja just. Lisäksi taitaa takadropout olla yhä hieman vino. Nimittäin ketju naksuu ikävästi vaihtajan ollessa isoimmalla takarattaalla.

Mut on toi jotenkin niin mukava ajaa. :)
Rydis kirjoitti:Tää on jäänyt kommentoimatta, noi jarrut sopii paremmin kokonaisuuteen ettei sanois hienot :)
ton ripustimen vois kyllä nostaa ylös, vaikka tukevuuden kustannuksella ?

Ois kiva nähdä kun joku pettää ja yhdysvaijeri osuu nappuloihin riittääkö 3 metrin stongan yli
lento vai ylittyykö ? ;) eli laittaisin tapin estämään remgaskosketuksen :)

Ja rattaista vaikka en ole cx asiantuntija niin unohtaisin triplat ja panostaisin jyrkempään
taka pakkkaan ??? Maastossa on kiire, optimi välitys on haave.
Noi hiilari-Revoxit tuli itse asiassa sattumalta ostettua, kun olivat fillaritorilla myynnissä sikahalvalla. (Oisko ollut viiskymppiä.) Tarkoituksena on hankkkia hieman pidempi vaijeri tuohon ripustimeen, että saa jarrujen asentoa muutettua. Nyt oli pakko mennä sillä, mitä löytyi. Joku tappi tms. on kyllä pakko laittaa tuohon, eli hyvä pointti.

Niin, helpointa olisi laittaa taakse isompaa välitystä. Pitää kait tsekata, että mikä olisi isoin pakka, mitä sinne saa (onko pakko olla Campaa?) ja että millaisen vaihtajan se vaatii.

ezmo
Kotipaikka: Espoo

Viesti Kirjoittaja ezmo » 05 Joulu 2017, 13:36

Mites isoa kumia mahtuu laittamaan Cross Trophyyn? ite olen ostamaisillani, mutta aloin empiä, kun näyttää hieman ahtaalta 33 ja 38 renkaille...

Tuomo

Viesti Kirjoittaja Tuomo » 07 Joulu 2017, 10:35

ezmo kirjoitti:
05 Joulu 2017, 13:36
Mites isoa kumia mahtuu laittamaan Cross Trophyyn? ite olen ostamaisillani, mutta aloin empiä, kun näyttää hieman ahtaalta 33 ja 38 renkaille...
No eteen ei mene tällä hetkellä isompaa, koska jarrun stopperi on kiinn tuossa haarukan reiässä. Jos käyttäisi ohjainlaakeriin tulevaa stopperia, niin menisi isompi. Muistelisin, että ainakin 33 menisi eteen, mutta en mee takuuseen ja riippunee myös renkaasta ja vanteesta.

Kuva

Takana on enemmän tilaa, mutta ei sielläkään mitenkään ruhtinaallisesti.

Kiva pyörä on kyllä ajaa. Saa tulla koeajamaan. :)

Tuomo

Viesti Kirjoittaja Tuomo » 07 Joulu 2017, 10:50

Niin ja oon mä tällä ihan kisaillut noita HelCX:n kisoja.

Kuva

Kuva

Jokke A

Viesti Kirjoittaja Jokke A » 07 Joulu 2017, 15:52

Olikin mennyt tämä kokonaan ohi. En oikein osaa sanoa muuta kuin että onpa hieno pyörä!

Vastaa Viestiin