Ohjainlaakerien yhteensopivuus

Tekniikkaan liittyviä kysymyksiä puidaan täällä.
Avatar
Tuomo
Viestit: 548
Liittynyt: 22 Syys 2015, 23:12

Ohjainlaakerien yhteensopivuus

Viesti Kirjoittaja Tuomo » 26 Huhti 2016, 11:44

Eroaako ranskisohjainlaakeri käytännössä muuten kuin kierteiden osalta? Eli voinko muodostaa toimivan ohjainlaakerin ranskiskeulaan britti/ita osista niin, että yläosan kierteelliset osat ovat ranskiskierteillä?

ietolin
Viestit: 51
Liittynyt: 23 Syys 2015, 12:24
Kotipaikka: Helsinki

Re: Ohjainlaakerien yhteensopivuus

Viesti Kirjoittaja ietolin » 26 Huhti 2016, 11:57

Sheldon setä oli tätä muistaakseni kommentoinut Headset osiossa. Ja löytyihän se sieltä, lainaus:

"French steerers usually have a flat filed on the back, rather than a grooved keyway as with other threaded systems. The bottom headset parts wear faster; you can replace them with ISO parts and use the old top headset."

Eli vastaus lienee kyllä.

Avatar
Tuomo
Viestit: 548
Liittynyt: 22 Syys 2015, 23:12

Re: Ohjainlaakerien yhteensopivuus

Viesti Kirjoittaja Tuomo » 26 Huhti 2016, 12:26

Loistavaa! Saattaa vaimo saada sittenkin Campan ohjainlaakerin pyöräänsä. :) Enää puuttuu satulatolppa.

Vastaa Viestiin