ALAN REA- 82

Jos projekti joskus valmistuu, se saattaa päätyä tänne.
Rydis
Viestit: 377
Liittynyt: 22 Syys 2015, 17:41
Kotipaikka: Helsinki

ALAN REA- 82

Viesti Kirjoittaja Rydis » 20 Loka 2016, 21:18

Syksyn kunniaksi lokasuojapyörä ALAN rea? alkuvuodelta -82

Kuva
(klick isokuva)

Runko ALAN ilmeisesti REA? eli versio lokasuojan kiinnitysreiillä
korkeus 56cm CT
satulaputken kulma 73 astetta
emäputki 73 astetta
akseliväli n. 101cm (pituus varvastilan eduksi)
satulaputki 25mm mutkan (stemmin)reikä 22mm !

Osat pääosin (modattua) Campa Grand Spottia
Jarrut modatut Weinmann Vainqueur modolo paloilla
Ohjaus Cinelli 1A Giro tangolla, päälystetty Hutkinson kumisella nahka
jäjitelmällä jarrukahvat Gipiemme.
Vanteet MAVIC argent10 puolattuna ASAHI 2.3mm pinoilla
Istuin kaiketi turbo?

Runko löyty käytettyna joskus 80 luvun puolivälissä ja oli
lähinnä työmatka käytössa olunkylä-kilo välillä n.15km/siivu
Normi aika tais olla 37min kelveillä ja ajoradalla aika alkoi
kakkosella. (ja tunturi ponilla junalakon aikana kantavalla kevät
hangella n. 45min)
90 luvulla ei ajettu ja sen jälkeen kerran wauhtiajot :oops:

Rakentelussa pyritty vintage henkisyyteen ehkä onnitui tai ei ?
Mä oon nyt 30v miettinyt kaipaisko toi jotain väriläiskää
teipit satulaputkeen tai jotain. No pitää funtsia vielä....

e: risa kuvalinkki korjattu
Viimeksi muokannut Rydis, 21 Kesä 2017, 19:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Mrvelo
Viestit: 82
Liittynyt: 22 Syys 2015, 21:50
Kotipaikka: Waasa

Re: ALAN REA- 82

Viesti Kirjoittaja Mrvelo » 20 Loka 2016, 23:08

Se on hieno just noin, ei tartte väriläiskiä.
mikko(a)raberg.fi

Avatar
Tuomo
Viestit: 578
Liittynyt: 22 Syys 2015, 23:12

Re: ALAN REA- 82

Viesti Kirjoittaja Tuomo » 20 Loka 2016, 23:40

Muuten sanoisin, että vähän väriä mukaan, mutta ei Alanit tarvitse. Jotenkin tollanen vaatimattoman näköinen, mutta laatupeli. :)

Avatar
syvakma1
Site Admin
Viestit: 149
Liittynyt: 22 Syys 2015, 13:22
Kotipaikka: Helsinki

Re: ALAN REA- 82

Viesti Kirjoittaja syvakma1 » 21 Loka 2016, 22:21

Juu ei tarvitse väriläiskiä! Erittäin hyvä näin. Takalokasuoja ehkä saisi olla reilusti pidempi.

Rydis
Viestit: 377
Liittynyt: 22 Syys 2015, 17:41
Kotipaikka: Helsinki

Re: ALAN REA- 82

Viesti Kirjoittaja Rydis » 22 Loka 2016, 19:23

Kiitoksia kommenteista :)
Mrvelo kirjoitti: ei tartte
tää viehättää saamatonta ;)
Tuomo kirjoitti:vähän väriä mukaan
Tää just on se ydin kysymys helppo ratkaisu olis värillinen satula tai tankonauha mutku
olen rajoittunut eli musta istuin (tai ruskea nahka jota en hoida)

Yksi vaihtoehto ois pari MM raitaa satulaputkeen, joskus kun Velosportin Raikka näki ton
vehkeen niin mainitsi Alanilla voitetun kymmenkunta MM:ää eli samaa luokkaa kuin Col-
nagolla.

Mielessä ei tiietysti ole tizumon ultra hieno näkemys :)
syvakma1 kirjoitti:Takalokasuoja ehkä saisi olla reilusti pidempi.
Takalokari on just sporttinen, eteen ehkä mukavvuus syistä läppä :?:

Niin ja netin ulkopuolelta tullut kommentti:
"Mäkin olen ajatellut poistaa maalit ja lakakta"
Lisää nyt tohon jjotain ;)

Mrvelo
Viestit: 82
Liittynyt: 22 Syys 2015, 21:50
Kotipaikka: Waasa

Re: ALAN REA- 82

Viesti Kirjoittaja Mrvelo » 23 Loka 2016, 18:24

Alumiini on uusi musta :)
mikko(a)raberg.fi

Avatar
Rolling Resistance
Viestit: 176
Liittynyt: 01 Loka 2015, 16:09
Kotipaikka: Helsinki

Re: ALAN REA- 82

Viesti Kirjoittaja Rolling Resistance » 23 Loka 2016, 20:52

2kpl etulokaria asennettuna, vai onko toi takalokari mennyt poikki jossain kohtaa kun on tollanen töpöhäntä?
Sopii tykkäillä myös lärvikirjassa - https://www.facebook.com/pages/Rolling- ... 5348087994

Rydis
Viestit: 377
Liittynyt: 22 Syys 2015, 17:41
Kotipaikka: Helsinki

Re: ALAN REA- 82

Viesti Kirjoittaja Rydis » 24 Loka 2016, 18:32

Kyllä takalokari on takalokarri ja luultavasti olen itse katkaissut sen tohon
mittaan, ainakin nyt tekisin niin. Tärkein perustelu on oven työtäminen auki
takarenkaalla toinen mun tyylikäsitys ;)

Sen verran noi lokarit on jäänyt vaiheeseen että etu ja taka on eriparia.
Mulla on kyllä oikea etulokari mutta sen asennus kiiltävänä on turhan
työläs proju.
Eli toi matta "eloksoitu" pinta on saatu aikaan ensin santapaperilla
vesihionta ja tämän jälkeen lipeä käsittely (ns. kodin putkimies juttu).

Vastaa Viestiin