Eddy Merckx Strada OS

Jos projekti joskus valmistuu, se saattaa päätyä tänne.
baader

Eddy Merckx Strada OS

Viesti Kirjoittaja baader » 18 Huhti 2016, 17:50

Kuva
Kuva
Kuva

Tämä tuli minulle pelkkänä runkona, ja se on aika raiskattu. Seatstayt on hitsattu migillä, ja muutenkin chippejä on joka paikassa.
Se sopi minulle hyvin koska tykkään patinasta eikä minun rahoilla mitään merckxejä muuten ostella.
Tämä on Brain OS putkea, ja jopa tuolla tekniikalla painaa alle 9 kiloa.

Tekniikaksi tuli hieman erikoisempi 3 vaihteinen fiksi.
Välitys on 48-13 ja tuossa takanavassa suurin vaihde on suora.
Eli suurin vaihde on alamäkiin, keskimmäinen normikäyttöön ja pienin ylämäkiin. Välitys laskee 30% per vaihde.

Sturmey Archer SX3 takanapa, quando etunapa, open pro kehät. Renkaat 28mm Innovat.
Kammet ja eturatas ebay halppis, tanko ja stemmi SR, jarrukahvat Shimano 600, Fizikin nauha.
Polkimet jotkut ja remmit cristophe. Satulatolppa joku ja satula tietenkin Turbo.

Tottapuhuen tämä olisi ehkä enemmän naapurifoorumin kamaa,
mutta siellä on heti sen verran hiekkaa privaateissa 3 vaihteesta että ei jaksa.

rekkirauta

Re: Eddy Merckx Strada OS

Viesti Kirjoittaja rekkirauta » 18 Huhti 2016, 19:34

Hieno ja hyvä että kasasit kunnosta huolimatta ajoon. Itelläkin on ollut Merckxi Brain Ossista, ymmärtääkseni ollut kyseisellä pajalla suht käytetty putki. Mitä muistan, niin yllättävän jämäkkä ja sen puolesta aika modernikin teräsraami.

Välitykset kuulostavat nopeasti laskien aika sopivilta arkikäyttöpyörään.

Hyvin tehty!

syvakma1
Site Admin
Kotipaikka: Helsinki

Viesti Kirjoittaja syvakma1 » 18 Huhti 2016, 19:56

Hauskan näköinen pyörä. Mä erehdyin joskus laittamaan Tuollaisen navan myyntiin yv:n puolelle ja siitähän muodostui keskustelu. Hauskaa oli myös se että samaan aikaan palstalla oli toinen samanlainen myynnissä ilman vänkäämistä ;).

Mitä tykkäät navasta? Itse yllätyin kuinka siististi vaihto tapahtuu.

baader

Viesti Kirjoittaja baader » 18 Huhti 2016, 20:45

Sieltä nuo kiekot ostin, eikä tainnut ketjussa mitään mutinoita olla.

Menee noissa aika helposti välivapaalle jos vaijerin kireys ei ole kunnsosa, ja sehän on aika mukava yllätys varsinkin ylämäessä. :)
Taidan vaihtaa kyllä ihan perus sinkulakiekkoihin, tuntuu liikaa maantiepyörältä muuten paitsi polvet tulee kipeiksi.
Yhdet kiekot tuossa jo odottaakin, mutta tarvisi saada Uniglide sopiva 16t ratas.

Jos kiinnostaa kokeilla fiksiä niin tässä olisi aika paketti siihen, lähtee kyllä hankintahintaan eli edullisesti.

Tuomo

Viesti Kirjoittaja Tuomo » 18 Huhti 2016, 23:21

Tää on tosi punainen olematta häiritsevästi liian punainen. Muutenkin aika sopusuhtaisen oloinen. Pidä vaan itelläs jos rahatilanne sallii vaikka vara- tai terassipyöränä.

Vastaa Viestiin