Sivu 1/1

P:rofessional

Lähetetty: 14 Loka 2019, 08:57
Kirjoittaja baader
Messengeriin tuli viesti: Moi, korjaat kuulemma vanhoja pyöriä, olis yks Tunturi, kiinnostaako?

No joo, kiinnostihan se. Noudon kanssa kesti aika kauan mutta nyt sain kotiutettua.
Vaikuttaa suhteellisen vähän ajetulta, mutta seissyt ulkona varmaan 20 vuotta.
Ishiwata putkea ja 600/altus osasarja.

Kuva

Kuva

Tuubivanteet eivät kuulu omiin suosikkeihin, joten avovanteita ja sopivaa n.42cm tankoa voi tarjota.
Satulaksi ajattelin Turboa ihan mukavuussyistä. Sen väri sitten varmaan määrää muunkin värikoodauksen.

Re: P:rofessional

Lähetetty: 14 Loka 2019, 10:24
Kirjoittaja onre
Mulla ois jonkunkuntoinen Sakae Custom Road Champion, samanlainen kuin noissa on ollut uutena. Voin mitata jahka käyn hallilla.

Re: P:rofessional

Lähetetty: 14 Loka 2019, 14:50
Kirjoittaja baader
Kuulostaa hyvältä. Vanneasiakin tavallaan ratkesi kun löysin halvat tuubit, kokeillaan niillä nyt sitten kuitenkin.

Re: P:rofessional

Lähetetty: 15 Loka 2019, 11:36
Kirjoittaja Tuomo
Mainio ohjaamo. :) Tuubitkin ihan hyvät ainakin kesäkeleillä. Onko osat missä kunnossa?

Re: P:rofessional

Lähetetty: 15 Loka 2019, 14:38
Kirjoittaja baader
Ihan hyviltä näyttää oikeastaan kaikki, eikä ole klappia laakereissa.
Pinnat on ruosteessa mutta eiköhän ne silti kestä.

Koko oli mittaamalla erikoinen 53x56, eli pitäisi olla omalle persjalkaiselle keholle aikalailla täydellinen.
Edellinen samanlainen oli 53x53 ja Columbuksen zetaa.

Re: P:rofessional

Lähetetty: 16 Loka 2019, 10:48
Kirjoittaja Rydis
Mulla oli joku aika sitten tunteella ulkoiletutettu proffa, jarrujen ja vaihteiston kromatut osat oli pahasti ruostuneet muuten OK

Onkohan satulaputken kulma 73-74 astetta? Mikäli sen muuntaa pienissä rungoissa tyypilliseen 75 asteeseen niin putken (top tube) "efektiivinen" mitta lyhenee.

Hieno proju :)

Re: P:rofessional

Lähetetty: 23 Loka 2019, 08:32
Kirjoittaja baader
Se oli lyhyt projekti. Jotain päin se on ajettu jossain vaiheessa.

Kuva
Kuva

Eli ostetaan joku 54-56 runko.

Re: P:rofessional

Lähetetty: 23 Loka 2019, 22:07
Kirjoittaja Rydis
Tietysti kakka juttu mikäli arviosi on oikea :(

Mutta.. joku ei natsaa raami ei (tietääkseni) mällätessä väänny yläputkesta vaan haarukasta ja viistoputkesta ?

Onkohan toi keltanen messinkiä jos on koitas rapsutella maalia pois pullistuman kohdalta, eli kuvan arvio on epäonnistunut juotos ?

Lisäksi saumassa jotain tummaa ruostetta? joka viittaisi että muhvin sisälle on jäänyt ilmaa ?

Jos toi mun "analyysi" ei toimi niin onhan sulla sentään hieno perinneosa satsi ;)

Re: P:rofessional

Lähetetty: 09 Marras 2019, 16:00
Kirjoittaja baader
Paulukselta löytyi sopivan kokoinen Favorit, niin projekti nytkähti uudelleen käyntiin. Tarkoituksena siis siirtää osat tunturista ja ajella auringonlaskuun.

Tämä oli jonkun legendaarisen tamperelaisen kuskin pyörä, ei ole tarroja mutta taitaa olla 531:stä. Ainakin se on kevyt.

Kuva

Re: P:rofessional

Lähetetty: 10 Marras 2019, 09:31
Kirjoittaja Tuomo
Hyvä hyvä. Itsekin ollut samassa tilanteessa, että projekti on pitänyt miettiä uusiksi rikkinäisen rungon takia. Onneksi alan harrastajia löytyy. :)

Re: P:rofessional

Lähetetty: 09 Joulu 2019, 10:29
Kirjoittaja baader
Nyt on osien siirto aloitettu. Varmaan tulee ihan hyvä.

Puuttuu:

Satulatolppa 26mm
Satula
Tankonauhat
Remmit
Vaijerit yms. kulutusosat.

Kuva
Kuva

Re: P:rofessional

Lähetetty: 10 Joulu 2019, 10:44
Kirjoittaja Rydis
baader kirjoitti:
09 Joulu 2019, 10:29
Puuttuu:
Tunturi ja proffa tarrat :idea:

Ei se tunskallekaan niin tarkkaa ollut missä rungot oli juotettu, käyttää vähän lisää työtunteja niin kyllä tästä kotimainen pyörä syntyy :roll: