P: Crescent 309 chrome 3000 retkifillarirojekti

Tänne projektit
Ratikka
Kotipaikka: Porvoo

P: Crescent 309 chrome 3000 retkifillarirojekti

Viesti Kirjoittaja Ratikka » 23 Touko 2019, 12:47

Olen kunnostellut ja tällä hetkellä keräilen osia Cressuun. En oikein nyt löydä tietoa tai kelpaavia osia. Takavaihtajan toiminnasta ei ole vielä tietoa, mutta korvaavan löytänee helposti, jos ongelmia.

Tässä kuitenkin tämän hetken tilanne:

Kuva

Kuva

Osaako joku kertoa, millä kierteellä tuo keskiö on? Tarkoituksena olisi hommata tuohon Shimano 600 kammet. Voi vinkata sopivaa keskiötä, jos on myynnissä.

Mistä voisin löytää sopivat lokasuojat? Tarakka minulta löytyy, en ole vain keksinyt millä kiinnityksellä se tulee, kun siinä on pikaliitintyyppiset ulokkeet ainoastaan.

Tuomo

Re: P: Crescent 309 chrome 3000 retkifillarirojekti

Viesti Kirjoittaja Tuomo » 23 Touko 2019, 16:03

Cressun kromipyörät ovat jotenkin kivoja. :)

Mulla on yksi tollanen mixte-tyylinen Crescent chrome ja siinä oli muistaakseni ranskalaisilla kierteillä keskiö.
Sheldon-vainaan sivuilta voi katella tuntomerkkejä: https://www.sheldonbrown.com/cribsheet- ... ckets.html

Ratikka

Viesti Kirjoittaja Ratikka » 24 Touko 2019, 17:18

Joo tuohan oli selkeä taulukko. Vielä kun tietäisi mikä kierre omasta löytyy.

Osien metsästystä edelleen...

Rydis
Kotipaikka: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Rydis » 26 Touko 2019, 14:45

Kampien hinnalla koko pyörä:
https://www.tori.fi/uusimaa/DBS_57761784.htm?ca=16&w=3 Helsinki
Tosin nyt on kyllä kiire ;)

e:Näköjään Cobra linkkasi jo

Piotr Felis
Kotipaikka: Tampere

Viesti Kirjoittaja Piotr Felis » 28 Touko 2019, 11:32

Hieno pyörä. Mulla on kans työn alla Crescent 92320 täyskromatulla rungolla. Yritin kysellä ruotsalaisilta pyörähistorian harrastajilta, tietäisivätkö jotain kromiversioista kun katalogeista ei moista löytynyt, mutta mitään tarkempaa tietoa en saanut, vain veikkailuja jostain erikoistilatusta piensarjasta. Kromipinta on hilseillyt jonkun verran, mikä viittaisi ehkä jälkikäteen tehtyyn kromaukseen. Runko on Reiskan 531:stä, mutta aika käppäsessä kunnossa.

Mun pyörässä on jarruja lukuunottamatta täys Campan Nuovo Record -osasarja, jarrut on Gran Sport -sarjaa. Keskiö näissä on tosiaan ranskalainen. Täältä löytyy kasettikeskiö ranskiskierteillä huomattavasti Velo-Orangea halvemmalla. Vaihtoivat myös ISO-keskiöön kupit pyynnöstä, kun omaani sellaisen tarvitsin.

Itse olen siis pikkuhiljaa rakentamassa omastani tuollaista neo-retro audax-pyörää 2000-luvun alun Campan osasarjalla. Runko on sen verran kärsinyt, etten ajatellut pahemmin sääliä ja entisöidä pyörää, joten nuo alkuperäiset osat lähtevät ennen pitkää myyntiin. Niiden perään saa kysellä vaikka YV:llä, jos on vintage-Campalle tarvetta. Pilkkahinnalla en niistä kyllä ajatellut luopua.

Ratikka

Viesti Kirjoittaja Ratikka » 28 Touko 2019, 17:35

Kiitoksia tiedoista, omassani kromaus on kuin uusi. Kiillotuksen jälkeen ei oikeastaan mitään isompia feeluja.

Pitänee tilailla keskiötä tuolta. Ja kammet jostain, niin pääsee lyömään tulille.

Harmi kun tuo aiemmin linkattu fillari meni sivu suun.

Vastaa Viestiin