P: Principia

Tänne projektit
Tuomo

P: Principia

Viesti Kirjoittaja Tuomo » 17 Marras 2018, 12:28

Jestas, alumiinia. No, kaikkea pitää kokeilla. :D

Kuva

Kuva

Tuomo

Re: P: Principia

Viesti Kirjoittaja Tuomo » 19 Marras 2018, 13:32

Pari kuvaa lisää. Eli tuli hankittua tollanen sekalaisilla osilla kasattu tanskalainen huippuraami eräältä kohteliaalta brittimieheltä. Osat sekalainen setti vanhaa Campaa Michen kammilla.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kiekot on oudot enkä oo ennen nähny vastaavia. Tuskin mitään huippulaatua, mutta näyttäis olevan ihan toimivat. Niissä on tollaset hassut varkaudenesto-pikalinkut, mistä voi kiertää irti ton vipuosan.

Kuva

Kuva

Mut mitä nopeasti oon pyörää ajanut, niin runko vakuutti. Kiihtyi hyvin ja kaikki voima tuntui menevän sinne minne pitääkin. Sen verran vakuuttava, että pitänee päivittää osat vähän uudempiin.

Rydis
Kotipaikka: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Rydis » 19 Marras 2018, 22:01

Jaha tää on taas kerran mun mukavuusalueen ulkopuolella :oops:

Kysyin principia bikes haulla mikä tää on yks vastaus:
http://www.principiabikestore.com/info_ ... anguage=en
aikajana vuoteen 2008 sitten?
Tuomo kirjoitti:
17 Marras 2018, 12:28
pitänee päivittää osat vähän uudempiin
osalista ole hyvä :)
https://weightweenies.starbike.com/articles.php?ID=53

Tuomo

Viesti Kirjoittaja Tuomo » 20 Marras 2018, 10:40

On tää pois munkin mukavuusalueelta. :D

Noilla principiabikestoren pyörillä ei taida olla oikein mitään yhteistä näiden vanhojen aluraamien kanssa. Näyttäisi olevan vanha kunnon "ostetaan tunnettu nimi".

Ja jotain ton WeightWeeniesin tapaista ajattelin, mutta en ehkä ihan noin paljoa lähde keventelemään. Tuskin tulee kuitukiekkoja ja osasarjakin vielä auki. Mulla olisi tuolla setti 10-Recordia, mutta vähän pohdin että säästäiskö sen johonkin toiseen pyörään. Pitänee kaivaa eri vaihtoehdot esille ja pohtia.

vasaraasialainen

Viesti Kirjoittaja vasaraasialainen » 23 Joulu 2018, 12:10

Mielestäni olin tänne rekisteröitynyt aikaisemmin, vaan eipä onnistunut kirjautua sisään. No, oli miten oli, Principia toimii aina sisäänheittäjänä. Mulla on Evolution SX vuodelta 2005. Se on käsittääkseni vielä tanskalaista käsityötä.

Heräsin merkin hyvyyteen liian myöhään. Chainreactioncycles myi NOS-runkosettejä hyvään hintaan ammoin. Noukin sieltä ratarungon ja edellä mainitun maantierungon. Pyörien kasaamisessa meni sitten turhan kauan. Kun viimein ymmärsin, että kyseessä on laatutuote, jäljellä ei ollut enää sopivia kokoja. Se on harmittanut aika hitosti, kun myynnissä oli muun muassa lippulaiva REX. Olisin ostanut varastoon. Toki ja varmasti nykyiset alurungot ovat parempia, mutta ne eivät ole Principia.

Olisi itse asiassa mukava tietää merkistä enemmän. Taisi vaan olla turhan pienen markkina-alueen juttu. Aika vähissä ovat tiedonjyväset.

Mutta siis sulla on hieno fillari!

Tuomo

Viesti Kirjoittaja Tuomo » 30 Joulu 2018, 09:21

vasaraasialainen kirjoitti:
23 Joulu 2018, 12:10
Mielestäni olin tänne rekisteröitynyt aikaisemmin, vaan eipä onnistunut kirjautua sisään. No, oli miten oli, Principia toimii aina sisäänheittäjänä. Mulla on Evolution SX vuodelta 2005. Se on käsittääkseni vielä tanskalaista käsityötä.

Heräsin merkin hyvyyteen liian myöhään. Chainreactioncycles myi NOS-runkosettejä hyvään hintaan ammoin. Noukin sieltä ratarungon ja edellä mainitun maantierungon. Pyörien kasaamisessa meni sitten turhan kauan. Kun viimein ymmärsin, että kyseessä on laatutuote, jäljellä ei ollut enää sopivia kokoja. Se on harmittanut aika hitosti, kun myynnissä oli muun muassa lippulaiva REX. Olisin ostanut varastoon. Toki ja varmasti nykyiset alurungot ovat parempia, mutta ne eivät ole Principia.

Olisi itse asiassa mukava tietää merkistä enemmän. Taisi vaan olla turhan pienen markkina-alueen juttu. Aika vähissä ovat tiedonjyväset.

Mutta siis sulla on hieno fillari!
Kiitos kiitos.

Itellekin merkki on suht uusi tuttavuus. Muistan joskus kuulleeni siitä aikaisemmin, mutta en ollut kiinnittänyt mitään mielenkiintoa merkkiä kohtaan. Varmaan koska alurunko ei sopinut steel is real- ja made in Italy-mentaliteettiin. :)

Tietoa merkistä on joo aika vähän. Mutta mitä olen netistä keskustelupalstoja lueskellut, niin melkein pelkkiä kehuja tuntuu olevan. Eli ihmiset ovat saaneet rahoilleen vastinetta.

Mut hei laita kuvaa omasta pyörästäs! Nättejä ovat yleensä. Tää Konstankin puhuttelee, vaikkakin laittaisin ite eteen kaks ratasta.

Kuva

Cobra
Kotipaikka: Turku

Viesti Kirjoittaja Cobra » 08 Tammi 2019, 10:48

Kävin tuota kanssa vilkaisemassa, kun kerran lähistöllä oli ja hinta edullinen. Myyjä vaikutti mukavalta hepulta ja pyörä varsin asialliselta. Jäi kuitenkin ostamatta, ihan parisuhteen pysyvyyden tähden.

Oikein mielenkiintoinen laite.

Tuomo

Viesti Kirjoittaja Tuomo » 04 Touko 2019, 13:48

Laittaisinko tähän mustat, tanwallit vai harmaakylkiset renkaat? Vähän noi harmaakylkiset houkuttelis.

Rydis

Viesti Kirjoittaja Rydis » 05 Touko 2019, 09:32

Harmaa ok, mustat kelvolliset, tanwall sitten johonkin perinne pyörään.

Vastaa Viestiin