P: Konga Rambonneur

Tänne projektit
Avatar
Rolling Resistance
Viestit: 161
Liittynyt: 01 Loka 2015, 16:09
Kotipaikka: Helsinki

P: Konga Rambonneur

Viesti Kirjoittaja Rolling Resistance » 17 Kesä 2016, 22:47

Kongan tekemänä pyritään saamaan aikaan matkapyörä vaativammille tienpinnoille ja talvikäyttöön. Runko bi-laminatetekniikalla ja osittain kva:n rustumatonta terästä. Rengaskoko 650b. Mukaan pakettiin tulee etutarakka irrotettavalla lowriderilla ja taakse lowrider teline. Yksityiskohtia lisää jahka kuvia tippuu.

Kuvia Konga Bicycles:in Flickr:stä
https://www.flickr.com/photos/kongabicy ... 176286230/.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Osalistaus:

Frame + Fork:
-Konga Custom KVA Stainless Bilaminate

Handlebar:
*Salsa Cowbell 2

Ahead Headset:
*Chris King Titanium 1 1/8"

Stemcap light switch
*Velo Lumino TMAT stem switch

Headset Spacers:
*Rosebikes - Aluminum

Decaleur:
*Tanaka Decaleur

Ahead Stem:
*Thomson Elite X2

Handlebar tape:
*Brooks Leather

Other:
*Shimano Dura-Ace/Ultegra Outer Cable Guide

Seatpost:
*Thomson Masterpiece Inline

Saddle:
*Brooks Swift Titanium

Rims: (27,5"/584)
*BOR XMD333 32h (2 pcs)

Dynamo Hub: (ISO/QR)
*Shutter Precision PD-8-QR-01 32h

Rear Hub: (ISO / QR 12mm)
*Novatec XD622SB 32h

Spokes:
*DT Swiss - Revolution (274mm/276mm)

Nipples:
*DT Swiss - Aluminium (64pcs)

Summer Tyres: 27,5"/584
*Schwalbe Thunder Burt 54-584

Innertubes:
*Continental Light

Added Puncture Protection:
*Panaracer Flat Away Kevlar

Skewers:
*Pitlock Anti teft

Bottom Bracket:
*White Industries 121mm

Cranks:
*Specialites TA - Carmina 177,5mm (110bcd)

Chainrings: (110bcd)
*Specialites TA 24-38-48

Pedals:
*Brompfication - QR Platform Pedals

Toeclips:
*Galli Titanio

Toestraps:
*Toshi

Shifters:
*Dura-Ace 7900/SL-BS79 Bar End Shifters

Rear Derailleur:
*Shimano XTR - RD971 SGS (2 pcs)

Cassette:
*Shimano - XTR 11-34
*Shimano - Dura Ace CS-7900 12-23

Front Derailleur:
*Shimano Dura-Ace 7900 (2pcs)

Brake Levers:
*Sram S500

Disc Brakes:
*TRP Spyre SLC

Disk rotors: (ISO 160mm)
*Hope - Floating Rotor (2 pcs)

Secondary Dynamo:
*Velogical Special/Trecking

Head lights:
*Busch & Muller - IQ-X (2 pcs)

Rear lights:
*Busch & Muller Topline Line Small Led Tail Light (2 pcs)

Electricity Other:
*USB Ports 2x

Bell:
*SpurCycle

Fenders (Rinko):
*VO Fluted 63mm Aluminum Fenders (RInko)

Waterbottle Cages:
*King Cage Titanium (2 pcs)

Reflectors:
*Vintage Jewel reflector
*Black reflecting tape

Racks & Lowriders:
*Konga Custom

Handlebarbag:
*Axiom Randonnee Bar 10 Handlebar Bag

Rear panniers:
*Axiom Randonnee Aero 40 (2 pcs)

Front panniers:
*Axiom Randonnee Aero 40 (2 pcs)
Viimeksi muokannut Rolling Resistance, 15 Touko 2017, 10:07. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Sopii tykkäillä myös lärvikirjassa - https://www.facebook.com/pages/Rolling- ... 5348087994

Avatar
Tuomo
Viestit: 513
Liittynyt: 22 Syys 2015, 23:12

Re: P: Konga Dirt Tourer

Viesti Kirjoittaja Tuomo » 17 Kesä 2016, 23:55

No huh huh. Vakuuttava osalista ja sun aikaisemmat pyörät tuntien tästä tulee kans aika nätti. Miksi vain osittain ruostumattomasta teräksestä?

Rydis
Viestit: 298
Liittynyt: 22 Syys 2015, 17:41
Kotipaikka: Helsinki

Re: P: Konga Dirt Tourer

Viesti Kirjoittaja Rydis » 18 Kesä 2016, 11:23

Mä oon nyt illasta asti tuijottanut ruutua monttu auki.....
Vieläkään ei ole muuta sanottavaa kuin No huh huh :roll:

Avatar
Rolling Resistance
Viestit: 161
Liittynyt: 01 Loka 2015, 16:09
Kotipaikka: Helsinki

Re: P: Konga Dirt Tourer

Viesti Kirjoittaja Rolling Resistance » 18 Kesä 2016, 19:12

Tuomo kirjoitti:Miksi vain osittain ruostumattomasta teräksestä?
Tätä pitäisi kysyä Kongalta itseltään, mutta epäilen koska kyseessä on hänen ensimmäisiä RST runkoja ja tuohon tulee sen verran custom kiinnikkeitä yms. joten rosteristen löytäminen/tekeminen olisi melkoinen haaste.
Sopii tykkäillä myös lärvikirjassa - https://www.facebook.com/pages/Rolling- ... 5348087994

PekkaHml
Viestit: 38
Liittynyt: 23 Syys 2015, 20:05

Re: P: Konga Dirt Tourer

Viesti Kirjoittaja PekkaHml » 19 Kesä 2016, 07:51

Upeaa työtä. Käsityöläisyys kunniaan. Kunpa kaikki, joilla olisi siihen tilaisuus, teettäisivät runkonsa Kongalla.
Että yritys olisi kannattava ja miehellä pysyisi motivaatio ja ns. leivän haju housuissa.

Mutta mitä on bilaminate- tekniikka? En jaksa nyt googlettaa, ymmärrän termin semantiikan, mutten käytännön toteutusta.
Ja ihan pikkusen pirullisesti kysyn, että jos tämä on joku toureri ja dirtti, niin onko revo- pinnat paras valinta? Voi ollakin, en tiedä.

J_K
Viestit: 57
Liittynyt: 08 Marras 2015, 19:41
Kotipaikka: Savonlinna

Re: P: Konga Dirt Tourer

Viesti Kirjoittaja J_K » 19 Kesä 2016, 19:42

Hyvältä näyttää.

Minkalainen runko ja haarukka on numeroiltaan?

Avatar
Rolling Resistance
Viestit: 161
Liittynyt: 01 Loka 2015, 16:09
Kotipaikka: Helsinki

Re: P: Konga Dirt Tourer

Viesti Kirjoittaja Rolling Resistance » 19 Kesä 2016, 23:05

PekkaHml kirjoitti:Mutta mitä on bilaminate- tekniikka? En jaksa nyt googlettaa, ymmärrän termin semantiikan, mutten käytännön toteutusta.
Ja ihan pikkusen pirullisesti kysyn, että jos tämä on joku toureri ja dirtti, niin onko revo- pinnat paras valinta? Voi ollakin, en tiedä.
Bil-laminate yhdistää muhvit ja fillet brazen, eli käytännössä muhvit tehdään itse. Eli muodot ikään kuin sulautuvat yhteen toisaalla ja liittyvät muhvien lailla toisaalla. Mulla ei oo toistaseks ollut ongelmia revojen kanssa, mutta mikäli tulee, niin laitetaan jotain vahvempaa. Pääasiassa kovavauhtinen maastoajo rynkytyksineen jää multa poijes muutenkin.

Tässä vähän miten putket liittyvät bilaminatella toisiinsa, lowriderit ja tartsi ovat tuosta muokkaantuneet sulavalinjasemmiksi.
Kuva

Koko suurinpiirtein kuin tässä, tosin tässä oli vielä 27,5+ maximi rengastus ajatuksissa.
Kuva
Sopii tykkäillä myös lärvikirjassa - https://www.facebook.com/pages/Rolling- ... 5348087994

J_K
Viestit: 57
Liittynyt: 08 Marras 2015, 19:41
Kotipaikka: Savonlinna

Re: P: Konga Dirt Tourer

Viesti Kirjoittaja J_K » 05 Loka 2016, 23:24

Onko edistynyt? Kiinnostaa.

Avatar
Rolling Resistance
Viestit: 161
Liittynyt: 01 Loka 2015, 16:09
Kotipaikka: Helsinki

Re: P: Konga Dirt Tourer

Viesti Kirjoittaja Rolling Resistance » 08 Marras 2016, 16:42

Nyt taas vihdoin edistynyt hieman projekti. Seuraavaksi ilmeisesti on vuorossa low-riderien ja haarukan tekoa. Muutama kuva lisää (By: Konga Bicycles)
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Sopii tykkäillä myös lärvikirjassa - https://www.facebook.com/pages/Rolling- ... 5348087994

Avatar
Rolling Resistance
Viestit: 161
Liittynyt: 01 Loka 2015, 16:09
Kotipaikka: Helsinki

Re: P: Konga Dirt Tourer

Viesti Kirjoittaja Rolling Resistance » 01 Joulu 2016, 16:57

Tarakoiden ja irroitettavien lowriderien luonnoksia...
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Sopii tykkäillä myös lärvikirjassa - https://www.facebook.com/pages/Rolling- ... 5348087994

Avatar
Rolling Resistance
Viestit: 161
Liittynyt: 01 Loka 2015, 16:09
Kotipaikka: Helsinki

Re: P: Konga Dirt Tourer

Viesti Kirjoittaja Rolling Resistance » 01 Joulu 2016, 17:00

Kongan testiä luonnosteni pohjalta:
Kuva

Listausta runkoprojektin kiinnikkeistä ja tarpeista:
Konga Dirt "Rambo"nneur

Runko:
-Läpiviennit sähköille (6mm reijät vahvikkeilla, dynamo/ndrw chainstay/downtube/takavalo)
-Pinnateline/Cahinstay protector
-Pullotelineet 3kpl
-Läpiviennit jarruvaijereille
-Läpiviennit takavaihtajalle chainstay (onko järkee?)
-Kiinnitykset tarakalle
-Kiinnitykset lowridereille
-Kiinnitys pumpulle (seatstay/pystyputki)
-Kiinnitys johtoliittimille (ndrw chainstay/downtube)
-Lokarin kiinnike (dropout)
-Dynamon kiinnike (Valogical ja tarvittavat vaijeri ohjurit etäohjaukseen)
-Dynamon vivun kiinnike (seatstay)
-Kiinnitys takavalolle (Seatstay/ndrw Chainstay)

Haarukka:
-Läpiviennit sähköille (6mm reijät vahvikkeilla, dynamo/haarukan kruunusta downtubelle/etuvalolle tarakkaan)
-2kpl lokari aisalle kiinnikkeet (Rinko)
-Kiinnikkeet tarakalle (+aAnything cage?)
-Kiinnikkeet lowriderille
-Läpiviennit etujarruvaijerille
-Daruma kiinnitys lokarille

Etutarakka/Lowrider:
-Läpiviennit etuvalojen sähköille 2x (3/6mm reijät vahvikkeilla)
-Kiinnikkeet valoille (Valojen suojaus)
-Muutama sivukiinnike (M5) tarakan alapintaan ja kenties myös aisaan
-Irroitettava lowrider osuus 2x (Tässä tarvittavat jutut laukkujen kiinnitykseen)
-Kiinnitys lokarille

Takatarakka/Lowrider:
-Kiinnikke valoille, säkhölle läpivienti (Valon suojaus) Varuiksi
-Muutama sivukiinnike (M5) tarakan alapintaan
-Irroitettava lowrider osuus 2x (Tässä tarvittavat jutut laukkujen kiinnitykseen)
-Kiinnitys lokarille
Sopii tykkäillä myös lärvikirjassa - https://www.facebook.com/pages/Rolling- ... 5348087994

Avatar
Rolling Resistance
Viestit: 161
Liittynyt: 01 Loka 2015, 16:09
Kotipaikka: Helsinki

Re: P: Konga Dirt Tourer

Viesti Kirjoittaja Rolling Resistance » 28 Helmi 2017, 13:45

Hieman on taas tapahtunut projektissa edistymistä. Vielä on matkaa maaliin tosin.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Viimeksi muokannut Rolling Resistance, 03 Maalis 2017, 20:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sopii tykkäillä myös lärvikirjassa - https://www.facebook.com/pages/Rolling- ... 5348087994

Avatar
Tuomo
Viestit: 513
Liittynyt: 22 Syys 2015, 23:12

Re: P: Konga Dirt Tourer

Viesti Kirjoittaja Tuomo » 28 Helmi 2017, 14:23

Ihastelin jo instagramissa tota tarakkaa. Muutenkin tosi nättejä yksityiskohtia.

Avatar
syvakma1
Site Admin
Viestit: 148
Liittynyt: 22 Syys 2015, 13:22
Kotipaikka: Helsinki

Re: P: Konga Dirt Tourer

Viesti Kirjoittaja syvakma1 » 03 Maalis 2017, 22:27

Tuskin malttaa odottaa että pääsee näkemään livenä! Näyttäisi että takavaihtajalle olisi tuloillaan chainstayhin melko pitkä pätkä kuorta vaijerille, tekee mieli kysyä miksi?

Avatar
Rolling Resistance
Viestit: 161
Liittynyt: 01 Loka 2015, 16:09
Kotipaikka: Helsinki

Re: P: Konga Dirt Tourer

Viesti Kirjoittaja Rolling Resistance » 04 Maalis 2017, 19:04

Kuori kulkee chainstayssä vain osittain, eli noin 10cm pätkä keskiömuhvin jäkeen. Ilmeisesti tarpeellinen, koska chainstay ei ole suora, vaan s:n mallinen.
Viimeksi muokannut Rolling Resistance, 27 Kesä 2017, 17:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sopii tykkäillä myös lärvikirjassa - https://www.facebook.com/pages/Rolling- ... 5348087994

Avatar
syvakma1
Site Admin
Viestit: 148
Liittynyt: 22 Syys 2015, 13:22
Kotipaikka: Helsinki

Re: P: Konga Dirt Tourer

Viesti Kirjoittaja syvakma1 » 04 Maalis 2017, 22:33

Voisiko vaijerin viedä chainstayn sisällä muhvista vähän kuten jarrukin on toteutettu?

Avatar
Rolling Resistance
Viestit: 161
Liittynyt: 01 Loka 2015, 16:09
Kotipaikka: Helsinki

Re: P: Konga Dirt Tourer

Viesti Kirjoittaja Rolling Resistance » 05 Maalis 2017, 15:55

Se vaatii myös kuorellisen vedon, koska chianstay on s:n muotoinen, eikä suoraa linjaa vaijerille ole...eli kuorta tulee niin toteutettuna enemmän.
Sopii tykkäillä myös lärvikirjassa - https://www.facebook.com/pages/Rolling- ... 5348087994

Avatar
vesimies
Viestit: 171
Liittynyt: 23 Syys 2015, 05:53
Kotipaikka: Espoo

Re: P: Konga Dirt Tourer

Viesti Kirjoittaja vesimies » 06 Maalis 2017, 14:05

Tämä taidekeskus salmelaan

Avatar
Rolling Resistance
Viestit: 161
Liittynyt: 01 Loka 2015, 16:09
Kotipaikka: Helsinki

Re: P: Konga Dirt Tourer

Viesti Kirjoittaja Rolling Resistance » 15 Maalis 2017, 00:04

Taas on projekti hieman edennyt. Enää takatarakasta puuttuvat valon kiinnikkeet, lokarin kiinnikkeet, sisäisten sähkövientien insertit ja irroitettavat tapit mustekalakiinnitystä varten tarakkatason alapuolelle.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Sopii tykkäillä myös lärvikirjassa - https://www.facebook.com/pages/Rolling- ... 5348087994

rekkirauta
Viestit: 36
Liittynyt: 30 Syys 2015, 16:12

Re: P: Konga Dirt Tourer

Viesti Kirjoittaja rekkirauta » 16 Maalis 2017, 11:02

Melekone!

Luonnoksessa lowriderit näyttäis olevan vähän edempänä (suhteessa akseliin). Oliko joku syy siirtää taaemmas ja onks toi vähän takana kaupan häkkyröihin verrattuna?

Paljonks chainstayllä mittaa?

Avatar
Rolling Resistance
Viestit: 161
Liittynyt: 01 Loka 2015, 16:09
Kotipaikka: Helsinki

Re: P: Konga Dirt Tourer

Viesti Kirjoittaja Rolling Resistance » 16 Maalis 2017, 11:27

Ei niitä laukkuja ole kovin kiva potkia joka rotaatiolla, eli sovitettu kammenpituuden ja kengän koon mukaan. Kaupassa myytävistä campee tarakoista Nitto Campee r27 (taitaa olla ainoa lähes vastaava) on juuri ollut kantapään osumista foorumeilta lukiessa. Tämä enemmän vanhan ajan ranskalaisten ja japanilaisten campeur lowriderien tyylinen ratkaisu.
Kuva
Kuva
Kuva
Viimeksi muokannut Rolling Resistance, 27 Kesä 2017, 17:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sopii tykkäillä myös lärvikirjassa - https://www.facebook.com/pages/Rolling- ... 5348087994

Avatar
Rolling Resistance
Viestit: 161
Liittynyt: 01 Loka 2015, 16:09
Kotipaikka: Helsinki

Re: P: Konga Dirt Tourer

Viesti Kirjoittaja Rolling Resistance » 22 Maalis 2017, 22:32

Tässä vielä tämä päivitetty mittakuva rungosta ihmeteltäväksi.
Kuva
Sopii tykkäillä myös lärvikirjassa - https://www.facebook.com/pages/Rolling- ... 5348087994

Avatar
Rolling Resistance
Viestit: 161
Liittynyt: 01 Loka 2015, 16:09
Kotipaikka: Helsinki

Re: P: Konga Dirt Tourer

Viesti Kirjoittaja Rolling Resistance » 04 Touko 2017, 13:39

Kuva
Kuva

Pikkuhiljaa etenee...
Sopii tykkäillä myös lärvikirjassa - https://www.facebook.com/pages/Rolling- ... 5348087994

Rydis
Viestit: 298
Liittynyt: 22 Syys 2015, 17:41
Kotipaikka: Helsinki

Re: P: Konga Dirt Tourer

Viesti Kirjoittaja Rydis » 04 Touko 2017, 21:34

Rolling Resistance kirjoitti:
04 Touko 2017, 13:39
Pikkuhiljaa etenee...
17 kesäkuuta tää lanka täyttää vuoden tai toivottavasti ei :roll:
Tossa on kyllä uskomaton määrä juotoksia eli ymmärrettävää että aikaa kuluu.
Ainakaan ens lauantaina tää tuskin liikkuu ? ;)

Avatar
Rolling Resistance
Viestit: 161
Liittynyt: 01 Loka 2015, 16:09
Kotipaikka: Helsinki

Re: P: Konga Rambonneur

Viesti Kirjoittaja Rolling Resistance » 15 Touko 2017, 10:08

Muutama kuva etutarkana vaiheista.
Kuva
Kuva
Sopii tykkäillä myös lärvikirjassa - https://www.facebook.com/pages/Rolling- ... 5348087994

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija